دریافت گواهی سلامت برای همه دانشجویان الزامی نیست
دریافت گواهی سلامت برای همه دانشجویان الزامی نیست
سکان نیوز:مدیر پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: دانشجویان فاقد علائم مشکوک، نیازی به ارائه گواهی سلامت برای حضور در محیط آزمایشگاه ها ندارند.

به گزارش سکان نیوز/ جعفریان با بیان توضیحاتی درباره ارائه گواهی سلامت دانشجویان خاطر نشان کرد: دستورالعمل شروع فعالیت های پژوهشی دانشجویان دارای جنبه های مختلف است. در بخش مربوط به حضور دانشجویان در محیط آزمایشگاه، دانشجویان هر روز فرم خود اظهاری سلامت را تکمیل می نمایند و فقط دانشجویان دارای علایم مشکوک باید گواهی سلامت ارائه کنند.وی با اشاره به اینکه قرار است مفاد این پروتکل در شورای پژوهشی که ششم اردیبهشت ماه برگزار می شود بررسی و نهایی شود؛ تصریح کرد: فقط دانشجویانی که در اظهارات خود علائم مشکوکی را گزارش کنند می بایست از مرکز بهداشت و درمان دانشگاه گواهی سلامت دریافت کنند.

به گزارش سکان، پیش از این دکتر جعفریان مدیر پژوهشی و امور آزمایشگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس گفته بود: پس از اعلام رسمی از سوی دولت و هیات رییسه دانشگاه، در پروتکل شروع فعالیت، دانشجویان منوط به گرفتن گواهی سلامت از مرکز بهداشت و درمان دانشگاه می باشد که باید به تایید کمیته ایمنی دانشکده نیز برسد.

وی در دومین نشست ستاد آگاه سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دانشگاه تربیت مدرس، ضمن بیان این مطلب اظهار کرده بود که در جهت کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، شیوه نامه انجام خدمات حوزه پژوهشی و فناوری ابلاغ شد و موارد دورکاری و حضور حداقلی کارمندان در مجموعه مورد توجه قرار گرفت و مجوز دفاع به صورت مجازی صادر شد.

به گفته وی، در خصوص چگونگی برگزار جلسات دفاع مجازی نیز در حال حاضر محدودیتی در مورد استفاده از بستر خاصی ابلاغ نشده و دستورالعمل برگزاری جلسات دفاع مجازی به زودی اعلام می شود. همچنین پروتکلی برای چگونگی آغاز فعالیت دانشجویان پس از اعلام رسمی از سوی دولت و هیات رییسه دانشگاه نیز تهیه کردیم که در آن وظایف بخش های مختلف بر مبنای قوانین HSE مشخص شده و تعداد، زمان و نحوه حضور دانشجویان در آزمایشگاه و اولویت بندی حضور دانشجویان و در اختیار گذاشتن ماسک، دستکش و الکل به دانشجویان و … در آن لحاظ شده است.

  • نویسنده : نجفی