درخواست مدیرعامل ایدرو از رییس جمهور برای بازگشت منابع حاصل از واگذاری ها
درخواست مدیرعامل ایدرو از رییس جمهور برای بازگشت منابع حاصل از واگذاری ها
سکان نیوز؛ معاون وزیر و رییس هیات عامل ایدرو از رییس جمهور درخواست کرد دستور بازگشت منابع حاصل از واگذاری های واحدهای این سازمان را صادر نماید.

محسن صالحی‌نیا در مراسم رو نمایی از طرح‌های ملی وزارت صمت با حضور رییس جمهور و وزیر صمت، افزود: با توجه به شعار سال و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص پشتیبانی از تولید و مانع زدایی از آن در این زمینه رسالت این سازمان بیش از پیش مهم و سنگین بوده و نیازمند مساعدت و همکاری کلیه بخش های مربوطه است .

وی بیان کرد : طرح تولید بیو اتانول سوختی و طرح تولید ممبران های مورد نیاز آب شیرین کن در مناطق محروم کرمانشاه و ایلام از جمله طرح های این سازمان است که تا پایان همین دولت به بهره برداری خواهد رسید.

رییس هیات عامل ایدرو خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست گذاری و توسعه صنعت خودرو در سال گذشته علیرغم همه مشکلات موجود ایدرو موفق به اجرای برنامه تولید خودرو به تعداد حدود یک میلیون دستگاه خودرو اعم از سبک و سنگین شده است که با اتخاذ تدابیر لازم برای سال جاری این میزان با رقم حدود ۲۵ درصد افزایش در دستور کار قرار دارد و این در حالی است که در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ نیز ۲۰ درصد افزایش تولید را تجربه کرده است.

صالحی نیا گفت: این حجم از تولید زمانی حاصل شده که به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی و شرایط کرونا با توسعه برند های تولیدی داخلی در خودرو و تعمیق ساخت داخل و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم خودروهای جدید با قوای محرکه به روز و موتور های کم مصرف و توسعه استانداردهای کیفی روانه بازار مصرف کنیم.

معاون وزیر و رییس هیات عامل ایدرو همچنین از رییس جمهور درخواست کرد در خصوص بازگشت منابع حاصل از واگذاری های واحدهای این سازمان که حسب قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ به منظور امکان سرمایه‌گذاری با اولویت در مناطق محروم بایستی به سازمان‌های مادرتخصصی برگردانده شود، دستور مساعدت ویژه و اجرای این بند از قانون صادر شود.