درختان شهر بابل پلاک دار می شوند
درختان شهر بابل پلاک دار می شوند
سکان نیوز؛ مدیر عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری بابل، گفت: هدف مدنظر ما در این سازمان رسیدن به نقطه استاندارد فضای سبز است و رویکرد ما به سمت افزایش سرانه فضای سبز و صیانت از آن می باشد.

به گزارش سکان نیوز، سید مرتضی حسینی، بیان داشت: این سازمان در یک سال اخیر در راستای توسعه فضای سبز در بحث نهال کاری سطح معابر، میادین و خیابان های سطح شهر اقدامات خوبی داشته است . به ویژه در طرح میراث ماندگار جهت کاشت درختانی که ریشه بومی دارند، بابل یکی از شهرهای موفق مازندران بوده است لیکن برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش های بیشتری را باید انجام دهیم.مدیر عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری بابل، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ما متاسفانه با آن مواجه هستیم
خشک کردن درختان به شیوه های مختلف توسط برخی سودجویان جهت نپرداختن نرخ عوارضی است و این عمل اگرچه مشکلات سازمان را دو چندان می کند ولی برای انجام وظایف قانونی سازمان فضای سبز به هیچ وجه بازدارنده نیست و مدیریت سازمان برای انجام وظایفش به هیچ عنوان دچار قصور و نقص نمی شود و با متخلفین در هر جایگاهی که باشند، با قاطعیت برخورد می کند.

حسینی یادآور شد: سازمان فضای سبز شهرداری بابل به دنبال ارتقای فرهنگ شهروندی در زمینه فضای سبز است و به زودی مرکز آموزشی را با هدف معرفی بهتر درختان و نقش انکارناپذیر آن برای شهروندان به خصوص رده سنی کودکان و نوجوانان همراه با بازدیدهای میدانی از پارک ها و گونه های گیاهی راه اندازی خواهد کرد.

وی تشکیل هیئت امنای پارک ها برای محافظت از پارک های بزرگ شهر مانند پارک نوشیروانی و شهید شکری و ایجاد پارک محله را از برنامه های دیگر سازمان فضای سبز شهراری بابل ذکر کرد و بیان داشت: بوستان ها و پارک های محلات هر چند کوچک می تواند فرصت هایی بسیار خوبی را برای نهادینه کردن فرهنگ شهری مهیا سازد.

حسینی در پایان با بیان اینکه در بحث پلاک دار کردن درختان سطح شهر حرکات خوبی انجام شد، گفت: سازمان فضای سبز شهرداری بابل اقدام به نصب پلاک هایی به درختان سطح شهر نموده است ضمن اینکه تقویت پلاک کوبی اصولی با استفاده از تراشه های مخصوصی که قادر به ارسال پیام های رادیویی است، برای شناسنامه دار کردن درختان محدوده ی شهری یکی از برنامه های ما در این سازمان می باشد.

  • نویسنده : علی کفایی مهر