دادن کالابرگ، دردی از مردم دوا نمی‌کند/تنها یک مُسکن است
دادن کالابرگ، دردی از مردم دوا نمی‌کند/تنها یک مُسکن است
سکان نیوز:نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم امروز شرایط سختی دارند و طرح دادن کالابرگ تنها یک مُسکن است و در کل به این طرح در صورت تصویب نمی‌توان امید بست.

به گزارش سکان نیوز/رحمت‌الله فیروزی ،در خصوص طرح مجلس مبنی بر دادن کالابرگ به ۶۰ میلیون ایرانی به منظور تأمین کالاهای اساسی، اظهار کرد: معتقدم مجلس به جای اینکه مبلغ مورد نظر را برای ۶۰ میلیون نفر در نظر بگیرد و این تعداد را شناسایی کند باید قشر ضعیف جامعه را با کار کارشناسی شناسایی کرده و این کالابرگ‌ها را به افراد نیازمند واقعی اختصاص دهد.

وی افزود: اگر بخواهیم طرح یکسان بدهیم عدالت رعایت نمی‌شود. برای مثال در دادن بنزین به یک میلیاردر ۶۰ لیتر در ماه بنزین می‌دهیم و به یک فرد کم درآمد هم ۶۰ لیتر در ماه بنزین داده می‌شود که عادلانه نیست. بنابراین باید در این طرح تفکیک قائل شویم تا عدالت رعایت شود.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح فعلی درد چندانی از مردم را دوا نمی‌کند، گفت: این کالابرگ مبلغی جزئی است که شاید بتواند به افراد خیلی ضعیف جامعه کمک مختصری کند. باید بین افراد ضعیف جامعه که از کارمندان به پایین را شامل می‌شوند و قشر ثروتمند تفاوت قائل شویم و به این افراد به جای دادن کالا برگ، پول نقدی دهیم.

فیروزی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید یک کار کارشناسی انجام دهد که به هر نفر بر اساس نیازهای امروز چه مبلغی اختصاص یابد. مردم امروز شرایط سختی دارند و این طرح دادن کالابرگ تنها یک مُسکن است و هنوز هم تصویب نشده است و در کل به این طرح در صورت تصویب نمی‌توان امید بست.