خادم: خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس به نفع بخش خصوصی نیست
خادم: خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس به نفع بخش خصوصی نیست
سکان نیوز؛ معاون سابق وزارت ورزش گفت: استقلال و پرسپولیس، قابل واگذاری به بخش خصوصی نیستند و این کار اصلا به نفع بخش خصوصی نیست.

امیررضا خادم، معاون سابق وزارت ورزش و جوانان در خصوص موضوع خصوصی‌سازی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: از همان ابتدا به عنوان یک فرد با اطلاعاتی که از این ۲ باشگاه به دست آوردم و اطلاعاتی که از طیب‌نیا، وزیر سابق اقتصاد و دارایی به دستم رسید و طی بررسی که از وضعیت اقتصادی این ۲ باشگاه انجام دادم، متوجه شدم که واگذاری این ۲ تیم، اشتباه است. من این موضوع را به صراحت عرض می‌کنم.

خادم ادامه داد: اما زمانی که خصوصی‌سازی این ۲ باشگاه به صورت کلان مد نظر دولت و وزارت ورزش بود، هم وزارت اقتصاد تلاش خودش را کرد و هم بنده که به عنوان مسئول مستقیم، این وظیفه را داشتم، اقدامات لازم را انجام دادم، که البته مردم کم و بیش در جریان این موضوع هستند. در نهایت در ۴ نوبت مزایده انجام شد. یعنی هر کاری که باید انجام می‌شد، صورت گرفت.

او گفت: در حال حاضر صحبت چیز دیگری است. سال ۹۷، زمانی که در مجلس بودجه سال ۹۸ در حال بسته شدن بود، با رایزنی‌هایی که انجام دادیم و اشرافی که بر این ۲ باشگاه داشتیم، اولویت را وارد شدن این ۲ باشگاه به بورس قرار دادیم. من این موضوع را به وزارت ورزش اطلاع دادم.

خادم درمورد ورود این ۲ باشگاه به بورس با وجود بدهی‌های زیاد، بیان کرد: باید بدانیم که فرا بورس قواعد خاص خودش را دارد. اگر چیزی بخواهد وارد بورس شود، باید سوددهی آن ثابت شود تا اجازه ورود به بورس را پیدا کند. اما در فرابورس این موارد را نگاه نمی‌کنند. همه شرکت‌ها امکان ورودشان به فرابورس وجود دارد. این‌ها قواعد اقتصادی است که در کشور حاکم بوده، اما در کل باید بگویم که این ۲ باشگاه قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست و این کار در اصل، به نفع بخش خصوصی هم نخواهد بود.