حمایت 250 میلیاردی بانک کشاورزی در استان آذربایجان شرقی
حمایت 250 میلیاردی بانک کشاورزی در استان آذربایجان شرقی
سکان نیوز؛ شرکت کشت وصنعت ودامپروری دشت آذر نگین ، بزرگ ترین طرح گاوداری شیری در استان آذربایجان شرقی با حمایت250 میلیارد ریالی بانک کشاورزی برای 96 نفربه صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

روستای ساترلو دربخش خسروشاه تبریز یکی از هزاران روستایی است که یکی از بزرگ ترین طرح های تولیدی کشور را در خود جای داده است. شرکت کشت وصنعت ودامپروری دشت آذر نگین ، بزرگ ترین طرح گاوداری شیری در استان آذربایجان شرقی با حمایت250 میلیارد ریالی بانک کشاورزی برای 96 نفربه صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و تحول عظیمی در اشتغال زایی و رونق اقتصادی منطقه و نیز سیر صعودی میزان تولیدات داخلی به وجود آورده است.

به گزارش روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، این مجتمع بزرگ تولیدی شامل گاوداری تمام صنعتی شیری به ظرفیت3000 راس در زمینی به مساحت 48هکتار احداث شده است.

براساس این گزارش مستحدثات این طرح به مساحتی بیش از 90000 متر مربع شامل سیلوها وانبارهای علوفه،جایگاه پرورش تلیسه،دام های شیری ودام خشک ومحل شیردوشی،آزمایشگاه،زایشگاه،گوساله های شیرخوار وبخش اداری است که 12630متر مربع ، مساحت فضای انبارها، اداری و خدماتی و فضای سیلو به آن اضافه می شود.

مهندس قاسمی مدیرعامل شرکت کشت وصنعت ودامپروری دشت آذر نگین با تاکید بر حمایت 250 میلیارد ریالی بانک کشاورزی و همراهی بانک با این پروژه، اظهار داشت :این طرح با ظرفیت 3000 راس دام مولد راه اندازی شده است که با ظرفیت کامل می تواند 30میلیون لیتر شیر در سال تولید کند.

مهندس قاسمی با اشاره به اینکه تولید شیر خام مهم ترین مرحله تولید و فرآوری محصولات لبنی است گفت : این دامداری از مدرن ترین دامداری های کشور است و به منظور افزایش رفاه و سلامت دام ها و همچنین افزایش کیفیت و کمیت شیر تولیدی، از سیستم فری استال استفاده شده است.