حمایت همه جانبه از صادرات و واردات منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید
حمایت همه جانبه از صادرات و واردات منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید
سکان نیوز:معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امسال در کنار راهبردهای سازمان منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید در کنار حمایت همه جانبه از صادرات، واردات به منطقه نیز مدیریت شد.

به گزارش سکان نیوز/سید علی موسوی در آیین بهره برداری از دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی آبادان اظهار داشت: واحد صنعتی یکتا اتلین اروند با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۰ نفر مستقیم و ۸۰ نفر غیرمستیم با تولید انواع لوله‌های پلی اتلین، لوله پروپیلن، انواع اتصالات پلیمری و لوله‌های خرطومی با هدف تامین نیاز بازار داخلی و خارجی فعالیت خود را در شهرک صنعتی آبادان آغاز کرد.
سید علی موسوی افزود: واحد صنعتی مرزبان نیز با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال با خط تولید انواع لوله‌های پلی اتلین، لوله پروپیلن، انواع اتصالات پلیمری و لوله‌های خرطومی و ایجاد اشتغال برای ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با ظرفیت هزار و ۵۰۰ تن تولید در سال و با هدف تامین نیاز بازار داخلی و خارجی به بهره‌برداری رسید.
وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود به مناسبت دهه مبارک فجر امسال هفت واحد صنعتی در منطقه آزاد اروند افتتاح شود که امروز سومین و چهارمین پروژه طبق برنامه از پیش تعیین شده بهره‌برداری شدند.
معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این ۲ واحد صنعتی هفدهمین و هجدهمین پروژه بهره‌برداری شده در سال جهش تولید در آبادان سرزمین فتح هستند و در هفته جاری نیز سه پروژه دیگر افتتاح خواهند شد و تا پایان سال جاری ۱۲ واحد دیگر در منطقه بهره‌برداری می‌شوند.
موسوی بیان کرد: برای بهره‌برداری از این ۱۸ واحد تولیدی در منطقه آزاد اروند ۲۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و ۴۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی شده است که برای ۴۷۲ نفر اشتغالزایی مستقیم و هزار و ۴۸۰ نفر غیر مستقیم ایجاد شد.
وی با اشاره به حمایت از واحدهای تولیدی در منطقه آزاد اروند اظهار داشت: امسال در کنار راهبردهای سازمان منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید در کنار حمایت همه جانبه از صادرات، واردات به منطقه نیز مدیریت شد.
موسوی گفت: مدیریت واردات یکی از راهبردهای اصلی سازمان منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید است، واردات را به سوی ورود کالاهای مورد نیاز واحدهای صنعتی شامل مواد اولیه، قطعات، کالاهای واسطه‌ای و ماشین آلات برده شد تا ورود کالاهای مصرفی و آماده مدیریت شوند.
معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: با مدیریت واردات در سال جاری فقط ۲۵ میلیون دلار کالاهای آماده وارد منطقه شد و تا کنون حدود ۲۰۰ میلیون دلار واردات ماشین آلات و کالاهای واسطه‌ای و مورد نیاز واحدهای صنعتی را داشتیم.