حقوق کارگران را با ائتلاف‌های اشرافی حفظ کردید؟
حقوق کارگران را با ائتلاف‌های اشرافی حفظ کردید؟
سکان نیوز؛ عضو فراکسیون امید در مجلس دهم مدعی شد «وضع کارگران را حفظ کردیم»!

در حالی که رکورد تورمی به عارضه اقتصادی مهم در دوره مدیریت مدعیان اعتدال و اصلاحات شده و بر اشتغال و معیشت کارگران تاثیرات جدی گذاشته، سهیلا جلودارزاده، می‌گوید توانستیم وضعیت کارگران را حفظ کنیم.
وی به همراه محجوب جزو افرادی است که طی دوره‌های پنجم، هفتم و دهم مجلس با استفاده از پوشش«خانه کارگر» توانستند به مجلس راه پیدا کنند. جلودارزاده، به روزنامه آفتاب‌یزد گفت: در ارتباط با قانون‌گذاری و مسائلی که مطرح می‌شد، برآیند خاص نمایندگان مجلس دهم حمایت از مردم و تقویت وضعیت معیشتی آنها بود و رساندن امتیازات به مناطق. در مجموع این مجلس در راستای انجام وظیفه خودش نسبت به مردم حرکت کرد.

در حالی که خانه کارگر به ویژه در دو سه دهه اخیر با احزاب اشرافی مانند کارگزاران و حزب مشارکت ائتلاف کرده، جلودارزاده مدعی شد: ما از مجلس پنجم این درگیری را داشتیم که می‌خواستند مثلا قانون کار را در کارگاه‌های کوچک حذف کنند. حذف کردند و گفتند اشتغال سراسر کشور را فرا می‌گیرد. بعد دیدیم هیچ اتفاقی نیفتاد یعنی باز همان تعداد بیکاران اضافه‌تر شد و ظلم و ستم حقوقی هم تقریبا دیگر رسمی شد. مجلس ششم مسئله جدا کردن سازمان تامین اجتماعی و بردنش در وزارت رفاه بود در صورتی که یک سازمان خصوصی عمومی است و باید مستقل می‌بود ولی رفت در وزارت رفاه و بعد دوباره یک عده دیگر آوردندش و چسباندنش به وزارت تعاون و کار و حالا می‌خواستند جدا کنند و بخش درمانش را ببرند یک جای دیگر… اتفاقات این جوری که ما در هر دوره‌ای که در مجلس بودیم، بزرگترین چالش ما این بود که به قول معروف چهار چنگولی این دارائی‌های کارگران را بچسبیم و نگذاریم که یک عده‌ای ببرند. این یکی از چالش‌های ما بود.

وی همچنین درباره این که برای کارگران کاری کردند یا نه گفته است:

شما می‌آیید مثلا کنار رودخانه بنایی می‌سازید… خداوند می‌گوید آیا کسی که یک بنایی را کنار رودخانه می‌سازد و سیل می‌آید و آن را خراب می‌کند، می‌گوید این خیر نیست آیه 109 سوره توبه می‌گوید: «آیا کسی که مسجدی به نیت تقوا تاسیس کرده و رضای حق را طالب است مانند کسی است که بنایی سازد بر پایه سستی در کنار مسیل (لبه پرتگاه دوزخ) که زود به ویرانی کشد و عاقبت او را به آتش دوزخ درافکند؟! و خدا هرگز ستمکاران را هدایت نخواهد فرمود.» شاید کارهایی که ما کردیم، از همین قسم بود. ما سعی کردیم رفع تبعیض کنیم که قانونش تصویب شد چون مجلس کارش قانون تصویب کردن است. خب ما این را تصویب کردیم و نگذاشتیم در طول هر چهار – پنج دوره سازمان تامین اجتماعی را ببرند یا اگر خواستند از درون فساد در آن اوج بگیرد مخالفت کردیم، ایستادگی کردیم آن‌ هم به کمک خود کارگران. یعنی این کارها را انجام دادیم ولیکن وقتی که شرایط اقتصادی اجازه ندهد… مثلا یک کسی آمده یک خانه خوبی را ساخته. وقتی سیل آمده آن را خراب می‌کند اگر این‌جوری نگاه کنیم، نه. الان کارگر ما حداقل حقوقی را که خود مجلس تصویب کرده، هنوز نتوانسته است بگیرد و دولت به کارمندان خودش که کارشان نسبت به یک کارگر خیلی کمتر است…

در مورد بدهی‌های تامین اجتماعی چقدر ما تلاش کردیم. در قانون تصویب شده که اینها بیاید ولی هنوز خیلی‌هایش نیامده. در مورد همسان‌سازی، قانونش تصویب شد و در برنامه ششم آمد.