حقوق کارگران در 1400 مطابق با تورم افزایش می یابد
حقوق کارگران در 1400 مطابق با تورم افزایش می یابد
سکان نیوز؛ رئیس فراکسیون کارگری مجلس اظهار داشت: حقوق کارگران در سال 1400 مطابق با تورم بوده تا حداقل بخشی از هزینه‌های کارگران را جبران کند.

علی بابایی‌کارنامی در گفت و گویی به پیشنهادات نمایندگان مجلس درباره افزایش حقوق کارگران در سال آینده اشاره کرد و افزود: اغلب نمایندگان مجلس معتقدند با توجه به افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان در سال آینده، حقوق کارگران حداقل ‌باید 40 درصد افزایش باید.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس پیشنهاداتی را برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده مطرح کرده‌اند که این پیشنهادهای هنوز در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی نشده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: قرار است در یکی از جلسات این کمیسیون در هفته جاری، پیشنهادهای نمایندگان مجلس برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال 1400 را مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت، رقمی معقول، منطقی و منطبق با نرخ تورم را به شورای عالی حقوق و دستمزد پیشنهاد دهیم.

بابایی‌کارنامی در پایان با اشاره به پیشنهادات نمایندگان مجلس برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در پیشنهادهای متعددی مطرح کرده‌اند که حقوق کارگران 30، 25 و یا حتی 45 درصد در سال آینده نیز افزایش یابد تا مطابق با تورم بوده و حداقل بخشی از هزینه‌های کارگران را جبران کند.