حقوق ریالی خانوار از پس هزینه های دلاری بر نمی آید
حقوق ریالی خانوار از پس هزینه های دلاری بر نمی آید
سکان نیوز/عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس گفت: افزایش شدید تورم و رشد نجومی نرخ ارز معیشت حقوق بگیران را با چالش جدی روبرو کرده است .

سکان نیوز/الهام آزاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت معیشت کارگران گفت: بدیهی است که اکثریت خانوارهای کارگری با درآمدهای فعلی برای تامین معیشت با مشکلات جدی روبرو هستند.
نماینده مردم نایین،خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر‌ درآمد اکثر خانوارها صرف هزینه تامین مسکن می شود و طبیعتاً با هزینه های مذکور، تامین معیشت حداقلی با چالش جدی روبرو شده است.
این عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دو سال اخیر میتوان گفت تمامی هزینه ها با توجه به بالا رفتن نرخ ارز با افزایش قابل توجهی روبرو شده اما در مقابل میزان افزایش حقوق کارگران قطره چکانی بوده است.
آزاد ادامه داد: طبیعتاً برای بهبود وضعیت معیشتی خانوارهای کارگری باید مشکلات کارفرمایان و تولیدکنندگان نیز حل شود تا آنها بتوانند به وضعیت درآمدی کارگران خود رسیدگی کنند.
وی افزود: البته برخی از کارفرمایان که در دو سال اخیر توانسته اند محصولات خود را صادر کنند علاوه بر بازگشت سریع ارزهای حاصل از صادرات باید به وضعیت درآمدی کارگران خود بیشتر رسیدگی کنند چرا که محصولات خود را با استفاده از هزینه های ریالی تولید می کنند این درحالی است درآمد این تولیدکنندگان ارزی بوده است.
این عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر مهار تورم و ایجاد ثبات در بازار ارز، باید اولویت جدی باشد و نظارت و پیگیری شدیدتری صورت گیرد؛ چرا که افزایش شدید نرخ تورم و رشد نجومی نرخ ارز معیشت حقوق بگیران را با چالش جدی روبرو کرده است . در هرصورت نباید فراموش کرد یکی از دلایل افزایش قیمت ارز تاخیر در بازگشت ارزهای حاصل از صادرات توسط تولیدکنندگان است که نیاز به نظارت بیشتر و در صورت لزوم برخورد شدیدتری است.