حاشیه های جدید سعادتمند برای استقلال/طلبکاران سهام نمی گیرند
حاشیه های جدید سعادتمند برای استقلال/طلبکاران سهام نمی گیرند
سکان؛ صحبت های جدید سعادتمند حاشیه‌هایی را ایجاد کرده و مشخص نیست هدف مدیرعامل پیشین استقلال از طرح این مسائل آن هم در آستانه شروع لیگ برتر چه چیزی است.

احمد سعادتمند، مدیرعامل برکنار شده استقلال در گفت‌وگویی مدعی شد «کسانی که از باشگاه استقلال طلب دارند می‌توانند در آینده سهامی از استقلال داشته باشند و شرکت‌های تعاونی نیز برای خرید سهام باشگاه در اولویت هستند.» این موضوع در شرایطی که مدیران استقلال در تلاش برای باز کردن پنجره نقل‌وانتقالات و پرداخت بدهی‌ها هستند، حاشیه‌هایی ایجاد کرده و مشخص نیست هدف مدیرعامل پیشین استقلال از طرح این مسائل آن هم در آستانه شروع لیگ برتر چه چیزی است.

ابوالقاسم شمس، معاون خصوصی‌سازی درباره اینکه آیا به اشخاصی که از استقلال و پرسپولیس به هر دلیلی طلبکار هستند، باید سهام داده شود، اظهار داشت: چنین چیزی نیست و هر کسی می‌تواند در خرید سهام شرکت کند. کارگروهی که در سازمان خصوصی‌سازی تشکیل شده، اهلیت فنی و مالی اشخاص را بررسی می‌کند و کاری ندارد که آن شخص از باشگاه طلبکار است یا نه.

وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی برای بحث سهام کنترلی و مدیریتی بر اساس دستورالعمل مصوب شده، اهلیت فنی و مالی را بررسی می‌کند و چه طرف بدهکار باشد و چه طلبکار در مزایده قرار می‌گیرد. بنابراین، همه می‌توانند در مزایده شرکت کنند، اما بر اساس دستورالعمل ذکر شده بررسی خواهند شد که چه افردی از لحاظ فنی و مالی می‌توانند در مزایده حضور داشته باشند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به این سؤال که گفته می‌شود شرکت‌های تعاونی در اولویت‌های اصلی برای خرید سهام این دو باشگاه هستند، تصریح کرد: فارغ از استقلال و پرسپولیس، از ورود شرکت‌های تعاونی برای خرید سهام استقبال می‌‌کنیم و می‌توانند سهام بگیرند، اما قانون برای آنها اولویتی قرار نداده است.