حائری؛ ظرفيت نصب شده نيروگاهي كشور به 83 هزار مگاوات رسيد
حائری؛ ظرفيت نصب شده نيروگاهي كشور به 83 هزار مگاوات رسيد
سکان نیوز؛ معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي از افزايش ظرفيت نصب شده نيروگاهي كشور با بهره برداري از نيروگاه خرم آباد به 83 هزار مگاوات خبر داد.

به گزارش سکان نیوز؛ «همايون حائري» در آيين بهره برداري همزمان از 41 پروژه صنعت آب و برق در 6 استان كشور كه به صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد، مجموع سرمايه گذاري اين پروژه ها را سه هزار و هفت ميليارد تومان اعلام و خاطرنشان كرد: در اين هفته از پويش، 19 پروژه صنعت برق كشور با سرمايه گذاري 1900 ميليارد تومان آماده افتتاح است.

وي اين پروژه ها را شامل پست هاي فشار قوي، نيروگاه خورشيدي، خطوط برق، شبكه هاي توزيع و نيروگاه خرم آباد برشمرد و گفت: نيروگاه خرم آباد با سرمايه گذاري 1420 ميليارد تومان شامل دو واحد گازي است كه با بهره برداري از آن ظرفيت نصب شده نيروگاهي كشور به 83 هزار مگاوات مي رسد.
حائري، سرانه هر ايراني از اين ظرفيت نصب شده را يك كيلووات عنوان كرد و افزود: اين، رقم خوبي است و تامين انرژي و رفاه مردم در محاسبات و برنامه هاي صنعت برق كشور لحاظ شده است.
وي با اشاره به پويش #هرهفته_الف_ب_ايران گفت: اين پويش ضمن اطلاع رساني بسيار خوب از اقدام هاي صنعت برق كشور، تاب آوري سيستم را هم در مقابل تحريم ها به نحو شايسته اي افزايش داد.
حائري افزود: تحليل نتايج پويش، خدمات رساني و توسعه بيشتر، كارآمدي، اثربخشي و بهينه سازي بوده كه نتيجه آن به اطلاع خواهد رسيد.