جوانی قادیکلایی؛ عظمت اربعین حسینی جلوه ای از جاودانگی قیام حضرت سیدالشهداء (ع) است
جوانی قادیکلایی؛ عظمت اربعین حسینی جلوه ای از جاودانگی قیام حضرت سیدالشهداء (ع) است
سکان نیوز؛ دکتر یوسفعلی جوانی قادیکلایی اربعین حسینی را یک پدیده بی نظیر در عصر حاضر دانست و گفت ؛ نهضت عظیم اربعین حسینی زمینه ساز انقلاب مهدوی است و قطعا در ظهور حضرت ولی عصر(عج) موثر خواهد بود .

به گزارش سکان نیوز، رئیس مجمع عالی نخبگان استان مازندران در گفتگویی با تسلیت ایام اربعین حسینی و با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهیدان امنیت و هفته نیروی انتظامی ، افزود : قطعا امسال هر خانه یک موکب خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به حفظ و تقویت اربعین حسینی در این برهه از زمان ، تصریح کرد: درس بزرگ حضرت سیدالشهداء (ع) و قیام خونین ایشان ، مبارزه با ظلم و جور است و زنده نگهداشتن مفاهیم ناب اربعین حسینی در این برهه از زمان همان تداوم راه امام حسین (ع) است .

جوانی قادیکلایی به کارکردهای معنوی اربعین حسینی اشاره و تاکید کرد: مهم ترین کارکرد معنوی اربعین حسینی وحدت و همدلی امت اسلام ، جریان ها و گروه های مذهبی ، سیاسی و اسلامی در منطقه است و این وحدت و همدلی نمایش قدرت و بازدارندگی جبهه حق علیه مستکبران و ستمگران عالم است.

رئیس مجمع عالی نخبگان استان مازندران در پایان به مهم ترین اثرگذاری نهضت اربعین حسینی و تمرین شیعیان برای مقاومت و پایداری در برابر فشارها و سختی ها و مقدمه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) اشاره و بیان داشت: امروز مهم ترین ابزار و قدرت دفاع و بازدارندگی جبهه حق و شیعیان در برابر مستکبران عالم عزت و عظمت به نهضت خونین حضرت سیدالشهداء (ع) و اربعین حسینی است و این شئون باید همواره تقویت و ترویج پیدا کند و تمام ترس دشمنان اسلام و معارف اهل بیت (ع) هم از قدرت و عظمت اربعین حسینی و محرم و صفر است .