جمع آوري انشعاب هاي غيرمجاز با شدت بيشتري پيگيري خواهد شد
جمع آوري انشعاب هاي غيرمجاز با شدت بيشتري پيگيري خواهد شد
سکان نیوز؛ مديرعامل توانير گفت: مبارزه و جمع آوري با انشعاب هاي غيرمجاز از مهمترين محورهاي سومين مانور اصلاح شبكه هاي توزيع برق به شمار مي رود.

مهندس محمدحسن متولي زاده، سومين برنامه اصلاح سراسري شبكه هاي توزيع برق، 25 دي در سطح شركت هاي توزيع سراسر كشور آغاز مي شود.
متولي زاده با اشاره به اينكه اين برنامه سراسري با هدف اصلاح معايب و رفع مشكلات موجود در شبكه هاي توزيع كشور طرح ريزي شده است و اقدام هاي پيشگيرانه براي افزايش پايداري شبكه ها در هنگام بروز بحران هاي طبيعي و پيك بار را شامل مي شود، خاطرنشان كرد: در دور سوم اين مانور سراسري، تداوم تعديل روشنايي ها، اصلاح انشعاب ها به عنوان محور اصلي در دستور كار خواهد بود.
مديرعامل توانير با بيان اينكه روز پنجشنبه علاوه بر تداوم برنامه تعديل روشنايي معابر، نسبت به اصلاح انشعاب ها و رمزر ارزها نيز اقدام خواهد شد، تصريح كرد: مبارزه و جمع آوري با انشعاب هاي غيرمجاز از مهمترين محورهاي سومين مانور اصلاح شبكه هاي توزيع برق به شمار مي رود كه در اين دور با درخواست مشتركان، جمع آوري انشعاب هاي غيرمجاز با شدت بيشتري پيگيري خواهد شد.
متولي زاده با بيان اين كه در همين خصوص مشتركان مي توانند از طريق سامانه تلفني 121 و يا صفحه اينترنتي https://www.tavanir.org.ir/samaat توانير مراكز و يا افرادي كه به صورت غيرمجاز از برق براي استخراج رمز يا هر فعاليت ديگري استفاده مي كنند، معرفي نمايند، تصريح كرد: هموطنان بايد بدانند كه استفاده غيرمجاز از برق احتمال بروز خاموشي و حتي نوسان در شبكه و به دنبال آن احتمال بروز آسيب به وسايل برقي در منازل را افزايش مي دهد.
مديرعامل توانير گفت: هموطنان در صورت معرفي مراكز يا افرادي كه از برق به صورت غيرمجاز براي استخراج رمز ارز استفاده مي كنند، تا سقف 20 ميليون تومان پاداش خواهند گرفت.
متولي زاده در خصوص برنامه اصلاح روشنايي معابر با اشاره به اينكه نزديك به يك هزار مگاوات مصرف روشنايي معابر در كشور است، از رونمايي طرح” كنترل هوشمند روشنايي معابر ” در جريان اين مانور نيز خبر داد و گفت: اين طرح برپايه تشخيص تردد بنا شده و با نصب روي پايه هاي روشنايي، در صورت عدم تردد، روشنايي را به حداقل كاهش و بلافاصله با تشخيص تردد، روشنايي را به حد استاندارد افزايش دهد.
وي ياداور شد: اين طرح كه به صورت پايلوت در شركت توزيع نيروي برق جنوب كرمان به كار گرفته شده، قرار است در اين جريان اين مانور به صورت رسمي رونمايي و براي استفاده گسترده از آن در سطح ساير شهرها نيز بكار گرفته شود.
متولي زاده همچنين از بكارگيري ساعت نجومي در روشنايي معابر نيز خبر داد و افزود: با نصب تايمر يا ساعت هاي نجومي مي توان، سطوح مختلف روشنايي را برحسب نياز، يا برحسب تاريكي هوا تنظيم كرد.
مديرعامل توانير ياداور شد: در حال حاضر تا 300 مگاوات از مصرف برق روشنايي معابر كاسته شده است و فعاليت ها تا رسيدن به نقطه هدف 500 مگاوات ادامه خواهد يافت.