ثبت‌نام در انتخابات ۱۴۰۰ از طریق اپلیکیشن
ثبت‌نام در انتخابات ۱۴۰۰ از طریق اپلیکیشن
سکان نیوز؛ سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت؛ مرحله اولیه ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در 1400 از طریق اپلیکیشن صورت می گیرد.

سید اسماعیل موسوی با اشاره به اینکه نحوه ثبت‌نام، آموزش عوامل اجرایی، مکان شعبه، عوامل شعب، تبلیغات و روز رأی‌گیری در هر کدام از این کشورها مورد مداقه جدی کارشناسی قرار گرفته است، گفت: برآیند تصمیم‌گیری و استفاده از تجربیات موجود این است که مرحله اولیه ثبت‌نام در انتخابات در 1400 از طریق اپلیکیشن صورت گیرد و فرد بعد از طی مرحله اولیه ثبت‌نام برای نهایی شدن ثبت‌نامش در وزارت کشور، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حضور یابد.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور به مسئله مهم امر آموزش مجریان برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: در این مرحله سه سطح تعیین شده است؛ سطح اول معاونین سیاسی استانداری‌ها، مدیران انتخابات و فناوری و فرمانداران که برای این بخش آموزش حضوری است.

وی گفت: در سطح دوم آموزش به‌صورت ویدئوکنفرانسی است و مشمولان این بخش، اعضای ستاد استان‌ها، معاونین فرمانداری‌ها و بخشداران و کارشناسان هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درخصوص سطح سوم آموزش که اتفاقاً جمعیت زیادی را شامل می‌شود، هم گفت: این سطح شامل تمامی عوامل هیئت‌های اجرایی، نمایندگان فرمانداران و اعضای شعبه است که برای این بخش تلاش بر این است که از ظرفیت‌های برنامه شاد وزارت آموزش و پرورش استفاده شود.

موسوی در خصوص مکان‌های شعبه هم گفت: وزارت کشور پنج شاخص دراین‌خصوص نظیر در دسترس بودن، دارای پوشش تلفن همراه، برخورداری از امنیت مناسب، فضای باز و دارای تهویه در نظر گرفته است.

وی در پایان به فراخوان مهم کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کشور در بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های نخبگان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: نخبگان علمی، دانشگاهی و اجرایی کشور استقبال بسیار خوبی از فراخوان انتخاباتی وزارت کشور با محوریت پیشنهاداتی نظیر ضرورت رأی‌گیری الکترونیکی، افزایش ساعات رأی‌گیری، افزایش تعداد شعبه‌ها، رأی‌گیری پیش‌هنگام و تأمین واکسن کرونا داشته‌اند که پیشنهادات واصله در دفتر انتخابات وزارت کشور بررسی شده‌اند و در جریان روند اجرای انتخابات در چارچوب قانون از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.