توسعه زراعت چوب در مازندران
توسعه زراعت چوب در مازندران
سکان نیوز/مازندران استاندار مازندران از توسعه زراعت چوب در این استان به عنوان یکی از برنامه‌های مهم اقتصادی مازندران خبر داد.

سکان نیوز/احمد حسین‌زادگان در جلسه کارگروه اقدام با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در پی اعمال تحریم‌های سنگین و ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: مدیران از تمام ظرفیت‌های موجود برای حمایت از بخش خصوصی استفاده کنند لیکن با نظارت دقیق از انحراف احتمالی طرح ها ممانعت نمایند.
وی یکی از طرح‌های مهم استان را ساماندهی رودخانه ها به جهت افزایش توان در مقابله با سیل بیان و تصریح کرد: حمایت از پیمانکاران و نظارت بر کار آنان از سوی دستگاه های متولی و دستگاه ناظر توامان انجام شود.
حسین‌زادگان خواستار ساماندهی و بروزرسانی مجوزهای معادن شن و ماسه شد و گفت: بروزرسانی این معادن ضمن جلوگیری از تخلفات باعث ثبات در تامین نیاز ساخت و ساز استان خواهد شد.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه مشکلات سرمایه‌گذاران در کارگروه‌های مختلف بررسی می‌شود، اظهار کرد: توسعه زراعت چوب یکی از برنامه‌های مهم استان است که با اجرای دقیق آن ضمن تامین مواد اولیه صنایع سلولزی، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می شود.
وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم می‌توانند از این فرصت اقتصادی بهره‌مند شوند، گفت: باید از ظرفیت شوراها، سازمان‌های مردم نهاد و بسیج در توسعه زراعت چوب استفاده شود زیرا مردم‌محور بودن اینگونه برنامه‌ها عامل اصلی موفقیت است.
حسین‌زادگان از شناسایی فضاهای خالی از جمله پارک‌ها، دانشگاه‌ها، حاشیه رودخانه ها و آببندان ها جهت زراعت چوب خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌ریزی جامع و کاملی برای توسعه زراعت چوب در دست اقدام است اما بدون همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و نهادهای عمومی و دولتی این طرح بصورت کامل اجرا نخواهد شد.