توزیع متوازن خدمات اصلی ترین هدف شهرداری ساری می باشد
توزیع متوازن خدمات اصلی ترین هدف شهرداری ساری می باشد
سکان نیوز:رئیسی شهردار منطقه سه، بهسازی و ایمن سازی باند کندرو کمربندی جنوبی را از پروژه‌های سال 99 عنوان کرد و گفت: بخش هایی از این پروژه عملیاتی شده و مقرر شد پروژه بهسازی باند سلامت (محیط و بستر مناسب جهت ورزش و پیاده روی با رعایت اصول ایمنی شهروندی) جهت پیاده روی در کمربندی حدفاصل کوچه خیبر تا فاطمیه احداث شود.

به گزارش سکان نیوز/عباس رئیسی شهردار منطقه سه طی گفتگویی، کسب رضایت شهروندان را سرلوحه فعالیت های شهرداری این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: توزیع متوازن خدمات اصلی ترین هدف شهرداری منطقه سه می باشد.

وی به پروژه های اجرا شده در نیمه دوم سال ۹۸ حوزه شهرداری منطقه ۳ ساری اشاره کرد و یادآور شد: رفیوژ میانی بلوار کشاورز حد فاصل (گنبد تا ورودی تنگه لته) به طول تقریبی ۷۰۰ متر توسط سازمان عمران شهرداری اجرا شد که با درایت و پیگیری عباس رجبی شهردار مرکز مازندران، روشنایی مسیر فوق نیز محقق شده است. همچنین پارک رسالت با مساحت بالغ بر ۵ هزار متر مربع احداث شده و طرح توسعه آن نیز برای سال جاری در دستور کار قرار دارد.

شهردار منطقه ۳ با اشاره به پروژه احداث کانال هدایت آبهای سطحی گفت کانال قائم ۲ به سمت کوچه براری از جمله مطالبات جدی اهالی این مناطق محسوب می شدند که با پیگیری های انجام شده جهت اجرا به سازمان عمران ابلاغ و تاکنون قریب به ۹۰ درصد آن توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهری انجام گردیده است.

وی در بخش دیگر این گفتگو به پروژه خیابان دخانیات و خیابان تقوی درغرب بلوار کشاورز اشاره کرد و افزود:  با مطالعات انجام شده پروژه مذکور نیز حسب تاکید عباس رجبی شهردار ساری با رویکرد اتکا به توان درون سازمانی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی به سازمان عمران محول شد که با اجرایی شدن عملیات آن مشکل آب های سطحی این منطقه به طور جدی مرتفع خواهد شد.

رئیسی بهسازی و ایمن سازی باند کندرو کمربندی جنوبی را از پروژه‌های سال 99 عنوان کرد و گفت: بخش هایی از این پروژه عملیاتی شده و مقرر شد پروژه بهسازی باند سلامت (محیط و بستر مناسب جهت ورزش و پیاده روی با رعایت اصول ایمنی شهروندی) جهت پیاده روی در کمربندی حدفاصل کوچه خیبر تا فاطمیه احداث شود.

همچنین کانال کوی اتحاد، کوچه مظلومی که پس از سالها انتظار با بررسی فنی به عمل آمده و نیز تاکیدات شهردار محترم مبنی بر تسریع در حل مشکلات مربوط به هدایت آب های سطحی آغاز شده است، با سرعت بیشتری در حال انجام می باشد وی افزود مطالعات احداث کانالهای کوچه مهدوی پایین دزا ، آزالیا، فاز دوم مهدشت، گلستان ۲۴ اسپیورد و جوادیه نیز به پایان رسیده و پس از جذب اعتبارات لازم در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: در راستای توسعه متوازن شهر ساری پروژه های احداث میدان پل گردن، دوربرگردان کمربندی جنوبی نیز در دست بررسی بوده که این امر در روان سازی ترافیک و نیز زیباسازی شهر نقش اساسی خواهد داشت.

به گفته وی در شش ماهه سال گذشته بیش از ۳۰ هزار متر مربع از معابر و خیابان های سطح منطقه آسفالت شده و در کشاورز۷۲، فردوس ۱۷ ، فرعی های شهرک پهلوانان،  فردوس ۲۵ ، اسپیورد  گلستان ۲۳ کوچه های آهی دشت و مهدشت زیرسازی معابر اجرا و برای آسفالت ریزی آماده شده است

شهردار منطقه ۳ ساری به لزوم ایجاد درآمد پایدار برای ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان اشاره کرد و گفت: منبع درآمد پایدار باید ثابت و قابل وصول باشد از این رو با توجه به ویژگی های موجود،  با بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف تلاش می‌شود با تشویق و فرهنگ‌سازی مناسب شهروندان را مجاب به خودداری از ساخت و سازهای بدون مجوز کرده و به سمت اخذ پروانه ساختمانی سوق دهیم و همشهریان نیز با پرداخت به موقع عوارض نوسازی و صنفی در آبادانی و توسعه شهر سهیم باشند.

وی با اعلام اینکه میزان درآمد شهرداری منطقه ۳ در سال ۹۸ نسبت به مشابه سال قبل آن ۱۲ درصد افزایش داشته است یادآور شد: درآمدهای پایدار نقش بسیار موثری در کسب رضایت شهروندان، سرعت بخشیدن به توسعه و عمران شهر و در نهایت مدیریت کارا داشت.

رئیسی مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: به واسطه تلاش و پیگیری‌های مستمر شهرداری با فرهنگ ‌سازی و ارائه خدمات بهینه تر،  میزان مشارکت مردم در پرداخت عوارض افزایش و به همان ترتیب میزان درآمد افزون‌تر شده است. البته به نظر می‌رسد باید برای ارائه خدمات بیشتر و جلب اعتماد مردم تلاش مضاعف تری انجام دهیم.

وی تصریح کرد: علاوه  بر عمران و خدمات،  توسعه فضای سبز در جهت افزایش نشاط  و شادابی شهروندان یکی دیگر از اولویت‌های این شهرداری محسوب می‌شود که با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در نقاط مختلف این منطقه اجرا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در تشریح مدیریت بحران ویروس کرونا محدود نمودن جلسات اداری، تهیه مواد شوینده و استقرار در محل های مناسب، تقویت تیم نظافتی و افزایش تعداد نفرات و تجهیز آنان به لوازم  رعایت پروتکل بهداشتی، ممانعت از ادامه فعالیت همکاران بیمار و مشکوک به بیماری‌های تنفسی و ضدعفونی مستمر محیط کار کارکنان را از جمله این اقدامات ذکر کرد.

  • نویسنده : 1161