تلفيق هوشمندسازی و مقاوم سازی بهبود تاب آوری صنعت توزيع برق
تلفيق هوشمندسازی و مقاوم سازی بهبود تاب آوری صنعت توزيع برق
سکان نیوز:معاون هماهنگي توزيع شركت توانير مستحكم سازي ،دوام و بازيابي را مراحل تاب آوري صنعت توزيع برق عنوان كرد كه در سايه تحول ديجيتال و هوشمند سازي محقق مي شود و تلفيق هوشمندسازي و مقاوم سازي در اين عرصه،انتخابي اثربخش است.

به گزارش سکان نیوز/مهندس غلامعلي رخشاني مهر در نخستين وب كنفرانس تاب آوري صنعت برق، برنامه هاي تاب آوري صنعت توزيع برق كشور را در سايه تحول ديجيتال و هوشمندسازي تشريح كرد.

معاون هماهنگي توزيع توانير با برشمردن اركان هوشمندسازي، تاب آوري را ميزان توانايي يك سيستم براي مقابله و مقاومت در برابر حوادث ،محدود كردن اثرات منفي حادثه و بازگشت سريع سيستم به شرايط پايدار عنوان كرد كه شامل رويكردهاي مستحكم سازي ،دوام و بازيابي است.
وي با اشاره به اينكه تلفيق هوشمندسازي و مقاوم سازي يك انتخاب اثربخش در بهبود تاب آوري است ،گفت: صرفنظر از راهكارهاي پرهزينه و البته اثربخشي كه براي تاب آور كردن سيستم وجود دارد، رويكرد تلفيقي باعث مي شود شبكه اي مقاوم تر و قدرتمندتر و درعين حال هوشمندتر داشته باشيم كه انتخاب روش و ميزان سرمايه گذاري در هريك از اين 2 حوزه نيازمند بهينه سازي است.
مهندس رخشاني مهر كاهش نرخ خاموشي ها ،ارتقاي حفاظت الكتريكي از شبكه توزيع ،ارتقاي سطح كنترل پذيري شبكه  و تحول در نگهداري و تعميرات شبكه توزيع را از برنامه هاي تاب آوري و افزايش قابليت اطمينان صنعت توزيع عنوان كرد و در ادامه به تشريح معماري و ساختار ارتباطي در هوشمندسازي توزيع برق پرداخت.

ارايه غير حضوري خدمات برق به مشتركان از مهر98
معاون هماهنگي توزيع توانير تحول ديجيتال در ارايه خدمات سبز به مشتركان را حاصل بالندگي طرح قبض سبز عنوان و گام نخست در ارايه خدمات هوشمند را حذف قبوض كاغذي از ابتداي مهر 98 ذكر كرد كه در گام دوم و از ابتداي مهر امسال ،ارايه خدمات برق به مشتريان تماما به طور غيرحضوري و الكترونيكي انجام خواهد شد.
وي افزود: از اول مهر امسال طرح خدمات سبز و مشتري هوشمند به طور همزمان در صنعت توزيع برق كشور آغاز مي شود.
  • نویسنده : 1161