تفحص عملکرد منطقه آزاد تجاری قشم؛ حیاط خلوت مدیران دولتی
تفحص عملکرد منطقه آزاد تجاری قشم؛ حیاط خلوت مدیران دولتی
سکان؛ تحقیق و تفحص از منطقه آزاد تجاری قشم در دستور روز چهارشنبه هفته گذشته جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و نمایندگان با ۱۸۸ رای موافق، ۱۸ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از ۲۴۲ نماینده حاضر در صحن علنی با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

بر این اساس مقرر شد بررسی عملکرد مالی سازمان منطقه آزاد قشم، ساماندهی بیکاری در منطقه، مبارزه با مفاسد اداری، بررسی راهبردهای حمایت از سرمایه‌گذاری برای تاجران و بررسی عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم در واگذاری حریم دریا به اشخاص حقیقی و حقوقی در این تفحص پیگیری شود.

احمد مرادی، نماینده بندرعباس در تشریح دلایل این تقاضای تفحص گفت: دلیل تحقیق و تفحص ابهامات فساد انگیز در این منطقه است و تصور این است که اقدام قانونی برای برخورد با برخی از مدیران این منطقه وجود ندارد زیرا هنوز اجازه ندادند که نماینده‌ای در این زمینه ورود پیدا کند.

وی همچنین گفت: چرا سرنوشت این منطقه را به فردی سپردید که مشکلات مختلف و فساد انگیری در منطقه ایجادکرده است. از طرفی این منطقه به حیاط خلوت بعضی از مدیران ارشد دولتی و خوش خدمتی به افرادی خاص شده است و در صورتی که به تخلفات رسیدگی شود رد پای بعضی از افراد نمایان خواهد شد.