تغییر در فدراسیون نجات غریق و غواصی
تغییر در فدراسیون نجات غریق و غواصی
سکان نیوز،ایلخان نوری که به دلیل مسائل مرتبط با تابعیت و پاسپورت آمریکایی‌اش با حواشی زیادی مواجه بود پیش از اتمام دوره ریاستش در فدراسیون نجات غریق و غواصی از وزیر ورزش خواست تکلیفش را مشخص کند.

به گزارش سکان نیوز حواشی پیرامون فدراسیون نجات غریق و غواصی و مدیریت این فدراسیون که بعد از ۲۸ سال دستخوش تغییرات شد، تا آنجا پیش رفت که منجر به ارسال نامه ایلخان نوری به مسعود سلطانی فر برای تعیین تکلیف ادامه فعالیتش شد.

ایلخان نوری چهارم دی ماه سال ۹۶ در انتخابات فدراسیون نجات غریق و غواصی با کسب صد درصدی آرای اعضای مجمع به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد و بدین ترتیب به ریاست ۲۸ ساله مصطفی میرسلیم در این فدراسیون پایان داد اما نتوانست دوره قانونی و چهار ساله خود را به سرانجام برساند.

تابعیت مضاعف رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی و داشتن پاسپورت آمریکایی عاملی بود که بعد از تصدی ریاست فدراسیون نجات غریق و غواصی برای ایلخان نوری دردسرساز شد در حالی که وی با همین شرایط کاندیدای انتخابات شده بود و بعد از اخذ تاییدیه وزارت ورزش و نهادهای نظارتی، رای کامل مجمع را هم از آن خود کرده بود.

در واقع تابعیت مضاعف رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی و پاسپورت آمریکایی وی به خاطر زادگاه مادری‌اش (مادر آمریکایی) است با این حال این موضوع پس از آغاز رسمی ریاست ایلخان نوری حواشی زیادی را متوجه وی و حتی وزارت ورزش کرد.

در نهایت به خاطر این حواشی ادامه‌دار، ایلخان نوری اخیرا در نامه ای به مسعود سلطانی فر ضمن تاکید بر اینکه قادر به ادامه کار در این شرایط نیست، کناره گیری خود را اعلام کرده است.

کسب اطلاع کرده که به زودی وزیر ورزش فردی جدیدی به جای این رئیس مستعفی معرفی خواهد کرد. بدین ترتیب فدراسیون نجات غریق و غواصی که از سال ۱۳۶۸ مدیریت با ثباتی داشت در کمتر از سه سال شاهد جابه جایی مدیریتی مجددی خواهد بود.

ایلخان نوری در حالی از ریاست فدراسیون نجات غریق و غواصی کناره گیری کرد که اردیبهشت ماه امسال به عنوان رئیس کمیته “ورزش نجات‌غریق برای همه” در فدراسیون جهانی منصوب شد.

وی سه سال پیش هم در شرایطی آرای کامل اعضای مجمع انتخاباتی را از آن خود کرد که آن مجمع ۶ کاندیدای دیگر هم داشت، البته پنج نفر از آنها انصراف دادند و نادر غنی زاده تنها کاندیدای باقی مانده هم نتوانست رقیب خطرناکی برای وی باشد با این حال مسائل مطرح پیرامون تابعیت مضاعف نوری در نهایت منجر به کناره گیری اش شد.