تشریح اقدامات صد روزه بنیاد مازندران در راستای پیشگیری از ویروس کرونا
تشریح اقدامات صد روزه بنیاد مازندران در راستای پیشگیری از ویروس کرونا
سکان نیوز؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اقدامات صد روزه این بنیاد در راستای پیشگیری از ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش ایثار واحد مازندران، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران روز چهارشنبه 21 خرداد ماه طی گفتگویی اقدامات صد روزه این بنیاد در ارتباط با پیشگیری از ویروس منحوس کرونا را تشریح کرد.
مظلومی با اشاره به اقدامات هزینه ای انجام شده از سوی این اداره کل در زمان ویروس کرونا اظهار داشت: مبالغی جهت واریز به حساب خانواده های معزز شهدا و ایثارگران معسر و کم درآمد به شهرستانها تخصیص یافت.
وی افزود: با پیگیری و رایزنی های بعمل آمده با ستاد مرکز در ماههای فروردین و اردیبهشت سال 99 نسبت به برقراری مستمری تعداد 230 مورد از جانبازان زیر 25 درصد معسر و فاقد هر گونه درآمد اقدام گردید.
مظلومی با اشاره به تخصیص اعتبار جهت پرداخت اسناد هزینه های درمانی ایثارگران دارای بیماری خاص عنوان کرد: در این زمینه جهت تهیه و تأمین تجهیزات پزشکی و بهداشتی جانبازان عزیز نخاعی تا پایان خرداد ماه اقدام شد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه از زمان شروع ویروس کرونا جلسات متعدد فوق العاده در بنیاد مازندران برگزار شد گفت: جلسات توجیهی در ستاد استان و شهرستانها در راستای آموزش و رعایت نظافت و مسائل بهداشتی، اینفوگرافیک آموزشی، گندزدایی محیط اداره بویژه محل کار همکاران، تهیه فیلم و جزوات آموزشی، کاهش ساعت کار همکاران و دورکاری کارکنان (همکاران دارای بیماری زمینه ای و جانبازان شاغل در بنیاد …)، قرنطینه کردن مرکز توانبخشی امام علی(ع) از دیگر اقدامات این اداره کل در رابطه با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است.
مظلومی به کاهش مراجعات حضوری و پاسخ گوئی تلفنی به جامعه ایثارگری اشاره کرد و افزود: با شروع ویروس کرونا به منظور حفظ سلامت ایثارگران ملاقات عمومی در سطح استان لغو گردید و از طریق ارتباط تلفنی مشکلات خانواده های معزز شهدا و ایثارگران پس از بررسی بلافاصله مورد رسیدگی و پیگیری قرار می گرفت.وی تصریح کرد: در حال حاضر با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، خدمات به ایثارگران با سرعت عمل بیشتری صورت می گیرد و در حال حاضر ملاقات ها در سطح محدود و خاص آغاز شده است.
مدیر کل بنیاد مازندران اضافه کرد: همچنین از محل اعتبارات پشتیبانی استان برای خرید و تأمین مایحتاج بهداشتی شامل ماسک، دستکش، محلول ضد عفونی کننده و دستکش نایلونی جهت ایثارگران پر خطر و در معرض آسیب شهرستانها و… اقدام گردید.
این مسئول اظهار داشت: از آغاز شروع ویروس کرونا در استان، وضعیت درمانی ایثارگران بطور روزانه مورد رصد و بررسی و هماهنگی لازم نیز با مراکز درمانی استان به منظور آگاهی از روند درمانی ایثارگران صورت می گیرد .
مدیر کل بنیاد مازندران تهیه و توزیع بیش از 56 هزار عدد ماسک ، 28 هزار و 310 جفت دستکش و 8 هزار و 988 مایع ضد عفونی کننده بین ایثارگران این استان را از دیگر این اقدامات بر شمرد و گفت: همچنین 960 بسته پکیج مواد غذایی و ملزومات پزشکی بین ایثارگران کم درآمد تهیه وتوزیع گردید.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در بخش دیگری از این گفتگو به کمک ها و پویش مومنانه و خدا پسندانه تعدادی از جامعه معزز ایثارگری استان در زمان ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: از سوی مجمع فرزندان معزز شهدای فریدونکنار یک عدد دستگاه نوار قلب به ارزش 100 میلیون ریال خریداری و به بیمارستان امام خمینی ( ره) این شهرستان اهدا گردید.
مظلومی به تخصیص 190 میلیون ریالی از سوی
جمعی از خیرین ایثارگر بابل جهت تهیه بسته های غذایی برای ایثارگران نیازمند اشاره کرد و افزود: از سوی خانواده شهید گرانقدر اختیاری در فریدونکنار یک عدد دستگاه اکسیژن ساز به ارزش 150 میلیون ریال تهیه و در اختیار بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار قرار گرفت و همچنین توسط پدر شهید معظم مهدی تبار مبلغ 60 میلیون ریال برای امور خیر خواهانه تهیه اقلام بهداشتی اختصاص یافت.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، تهیه و توزیع پکیج های بهداشتی از سوی ایثارگران گلوگاه، جویبار، قائمشهر، سوادکوه شمالی، سوادکوه، میاندورود، کمک های خیرین ایثارگر تنکابن، تبدیل منزل مسکونی مادرفداکار شهید مدافع حرم علی عابدینی در فریدونکنار به کارگاه تولید ماسک و دستکش، اهدای هزینه سالگرد شهید مدافع حرم علی جمشیدی در نور، تخصیص هزینه از سوی همسر شهید معزز مهرعلی طهماسبی و مادر شهید گرانقدرجمشید طهماسبی در کلاردشت را بخش دیگری از کمک های مومنانه ایثارگران این استان در لبیک به منویات مقام معظم رهبری مد ظاله العالی درراستای مقابله با ویروس کرونا دانست .
مدیر کل بنیاد مازندران گفت: موسسه پیام آزادگان مازندران در یک اقدام خودجوش مبلغ 60 میلیون ریال به همراه 115 سبد کالا در قالب کمک های مومنانه به یاری بیماران کرونایی بستری در بیمارستان و خانواده های کم درآمد و تیازمند استان شتافتند.
گفتنی است 69 تن از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان، 2 تن از همکاران شاغل در این اداره کل و 3 همکار بازنشسته بر اثر ویروس کرونا جانشان را از دست دادند.
استان مازندران 10 هزار و 400 شهید گرانقدر تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.