تذکر به شریعتمداری درباره ضرورت نظارت بیشتر بر صندوق بازنشستگی فولاد
تذکر به شریعتمداری درباره ضرورت نظارت بیشتر بر صندوق بازنشستگی فولاد
سکان نیوز/نماینده مردم شاهین شهر در مجلس به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضرورت نظارت هرچه بیشتر بر صندوق بازنشستگی فولاد و اجرای کامل آیین نامه این صندوق را متذکر شد.

به گزارش سکان نیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی به محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضرورت نظارت هرچه بیشتر بر صندوق بازنشستگی فولاد و اجرای کامل آیین نامه این صندوق را متذکر شد.

خلاصه تذکر:

ضرورت نظارت بیشتر بر صندوق بازنشستگی فولاد و اجرای کامل آیین‌نامه صندوق و همچنین اجرای تبصره 5 ماده 109 قانون خدمات کشوری برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران

متن تذکر:

جناب آقای وزیر

هزاران نفر از کارگران پرتلاش و زحمتکش کشور، صنایع سخت و طاقت‌فرسای معدن و فولاد ایران را با رنج فراوان ساخته و به تولید انبوه رسانده‌اند و عمر گرانبهای خود را در انجام این خدمت صرف نموده‌اند و قبل از دریافت حقوق، حق بیمه از آنان کسر گردیده و اینک در زمان بازنشستگی انتظار دارند مستمری، بیمه و خدمات درمانی و رفاهی که از تعهدات اصلی صندوق‌های بازنشستگی است به موقع پرداخت شود، ولیکن در حال حاضر عدم نظارت صحیح بر فعالیت‌ این صندوق و بروز تخلفات مالی درون آن، موجبات نارضایتی بازنشستگان و مستمری بگیران این صندوق را به عمل آورده است.

لذا نظارت بیشتر بر صندوق فولاد و اجرای کامل آیین نامه آن و همچنین اجرای تبصره 5 ماده 109 قانون خدمات کشوری برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق مورد درخواست و انتظار است.

(تبصره 5 ماده 109: هر کدام از بازنشستگان و وظیفه بگیران چنانچه بر اساس مقررات مورد قبلی بیش از ارقام تعیین شده دریافت می‌نمایند همان ارقام ملاک پرداخت می‌باشد.)