تجهیز 8 روستاي سروآباد استان کردستان به كابل خودنگهدار
تجهیز 8 روستاي سروآباد استان کردستان به كابل خودنگهدار
سکان نیوز؛ مديريت توزيع برق شهرستان سروآباد گفت: 8 روستاي سروآباد استان کردستان به كابل خودنگهدار تجهيز شده است.

عبدالله آذري در تشريح اين خبر گفت: در راستاي تحقق اهداف شركت توزيع برق كردستان در حوزه تبديل سيم به كابل خودنگهدار پس از اتمام و به بهره برداري رسيدن تبديل 16 هزار متر شبكه سيمي به كابل خودنگهدار، اكنون كل شبكه فشار ضعيف شهر سروآباد در دو فاز مجزا و با اعتباري بالغ بر 12ميليارد ريال اصلاح و به بهره برداري رسيده است.
وي در ادامه هدف از اجراي اين پروژه مهم را استاندارد سازي شبكه توزيع برق شهرسروآباد با 2250 خانوار از طريق تبديل آن به كابل خودنگهدار دانست و گفت: اين شبكه شامل 35 فيدر به طول بيش از 16هزارمتر مي باشد كه از طريق 15دستگاه پست هوايي تغذيه مي شود و در حال حاضر هيچ سيم مسي در سطح شهر سروآباد وجود ندارد و كل شبكه شهر سروآباد اكنون از طريق امنيت بالايي برخوردار است.
وي در ادامه اذعان داشت: شهرستان سروآباد با جمعيت 2250 خانوار داراي 73 روستا درمناطق كوهستاني و صعب العبور ميباشد كه از اين تعداد روستا فعلا 8 روستاي آن به مسافت 20 كيلومتر به كابل خودنگهدار تجهيز شده است.
آذري در ادامه با اشاره به مزاياي تبديل سيم به كابل خودنگهدار خاطرنشان كرد: مزاياي اجراي اين پروژه رفع ضعف ولتاژ، جلوگيري از سرقت اموال عمومي از جمله سيم مسي، رفع حريم تعدادي از ساختمان هاي مسكوني و تجاري و عدم نياز به شاخه زني و قطع درختان سطح شهر و روستا با هدف كمك به مسائل زيست محيطي را،نام برد.
آذري در پايان به روستاي دزلي اشاره كرد و گفت: پروژه تبديل 2 هزار و هشتصد متر شبكه سيمي به كابل خودنگهدار در اين روستا شروع شده كه اميد است در روزهاي آتي به بهره برداري برسد.