بیمه شدگان و بازنشستگان برای تمدید دفترچه مراجعه حضوری نکنند
بیمه شدگان و بازنشستگان برای تمدید دفترچه مراجعه حضوری نکنند
سکان نیوز؛ مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، مهلت اعتبار دفترچه های درمانی این سازمان تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

مسعود عطایی نژاد گفت: به منظور کاهش مراجعات بیمه‌شدگان و جامعه مخاطبان سازمان تامین اجتماعی به شعب و کارگزاری‌های این سازمان برای جلوگیر از شیوع بیشتر کرونا، دفترچه های درمانی تأمین اجتماعی تا پایان اردیبهشت ماه معتبر است و نیازی به مراجعه حضوری بیمه شدگان و بازنشستگان برای تمدید دفترچه ها نیست .

وی با اشاره به دستور اداری صادره از سوی معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت : دفترچه درمانی تمامی بیمه‌شدگان مستمری‌بگیران و افراد تبعی آنان که تا پایان بهمن سال 13۹۸ دارای اعتبار بوده و استحقاق درمان داشته‌اند صرف نظر از پرداخت یا عدم پرداخت حق‌بیمه لغایت اردیبهشت سال ۱۳۹۹ معتبر تلقی شده و استفاده از مزایای درمانی سازمان در مراکز ملکی و یا طرف قرارداد برای آنها مجاز است .
مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس در ادامه به زمان پیش بینی شده اتمام اعتبار کفالت مستمری بگیران بیان داشت : تاریخ خاتمه کفالت مستمری بگیران بازمانده و افراد تبعی تحت پوشش مستمری بگیران بازنشسته و از کارافتاده کلی که زمان آن اردیبهشت و خرداد 99 هستند، به ترتیب تا یکم تیر و یکم مرداد سال جاری معتبر است و تا موعد مقرر مستمری بگیران در این خصوص نیازی به مراجعه به شعبه تامین اجتماعی ندارند و بر این اساس، هیچ گونه پیامکی برای مراجعه به شعب تامین اجتماعی برای بررسی وضعیت مستمری بگیران ارسال نمی‌شود.
عطائی نژاد در پایان اعلام کرد: همچنین خدمات مشاهده فیش حقوقی، حکم افزایش سالیانه، شماره حساب مستمری بگیران، صدور گواهی حقوق و کسر اقساط معوق از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir انجام می‌شود و مستمری بگیران می توانند بدون مراجعه به شعب از خدمات این سامانه استفاده کنند.

سازمان تامین اجتماعی پیش از این برای جلوگیری از شیوع کرونا ، دفترچه درمانی تمامی بیمه‌شدگان را تا پایان فروردین تمدید کرده بود که با توجه به شرایط کنونی این مهلت را تا پایان اردیبهشت تمدید کرد.