بیش از 85 درصد پرونده های بیمه شدگان استان گیلان الکترونیکی شد
بیش از 85 درصد پرونده های بیمه شدگان استان گیلان الکترونیکی شد
سکان؛ در فاز اول اجرایی طرح پرونده های الکترونیک، بیش از 625000 جلد پرونده بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان الکترونیکی گردید .

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه طرح پرونده های الکترونیک یکی از اقدامات بزرگ سازمان پس از اجرا گردیدن ساماندهی و مکانیزه نمودن سوابق بوده و تحقق کامل آن گامی ارزشمند در مسیر تسریع و تسهیل بیشتر خدمت رسانی و بستری برای توسعه افزونتر خدمات غیرحضوری است افزود: این طرح که از اوایل سال 98 آغاز گردید شامل بازبینی و ساماندهی اوراق ، کدگذاری، ثبت فرم های تخصصی، اسکن و بارگذاری سیستمی میلیونها برگ از اسناد پرونده های بیمه شدگان و مستمری بگیران بوده و صدها نفر از کارشناسان واحدهای تابعه تامین اجتماعی استان در قالب تیم های کاری متشکل و سازماندهی شده در آن مشارکت دارند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در فاز اول اجرایی این طرح پرونده های فنی بیمه شدگان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون از مجموع 655322 جلد پرونده بیمه شدگان ، تعداد 560967 جلد یعنی معادل 85/6 درصد به اتمام رسیده ، اظهار داشت : تنها بخشی از فرایند کار در شعب ممتاز دارای جمعیت بالای تحت پوشش باقی مانده است .

وی خاطر نشان ساخت : به دنبال اتمام طرح پرونده های الکترونیک بیمه شدگان در شعب تیپ سه ، چهار و پنج ، عملیات پرونده الکترونیک حوزه مستمری ها از اواخر سال 98 آغاز و تاکنون 49 درصد آن یعنی اسکن و بارگذاری 64337 جلد پرونده از مجموع 131395 پرونده به اتمام رسیده است .

علی حسین نژاد افزود : با توجه به اینکه شعب تیپ ممتاز استان بدلیل اتمام کامل پرونده های بیمه شدگان هنوز وارد این فاز نگردیده اند در واقع میتوان گفت که از مجموع 65820 جلد پرونده مستمری در شعب حائز شرایط ، تعداد 64337 مورد یعنی 98 درصد پایان یافته است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی سبب شد تا چندین ماه این طرح متوقف گردد اظهار امیدواری نمود با روند پیش رو ، انتظار داریم تا پایان سالجاری بتوانیم تمامی پرونده های موجود در شعب استان را الکترونیکی نمائیم .

وی دسترسی آسان ، کاهش خطاها و سرعت بیشتر را از دستاوردهای اجرایی شدن این طرح قلمداد و افزود : تاکنون بیش از 625000 جلد پرونده در تامین اجتماعی گیلان الکترونیکی گردیده است .