بودجه‌بندی واقع بینانه دغدغه مسئولان ارشد شهرستان آمل
بودجه‌بندی واقع بینانه دغدغه مسئولان ارشد شهرستان آمل
سکان نیوز- ترافیک پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان آمل به نگرانی مسئولان این شهرستان برای بودجه بندی سال ۹۹ تبدیل شد.

به گزارش سکان نیوز/ تیرماه هر سال فصل بودجه بندی شهرستان ها برای ارائه به استانداری ها است.تعیین نیاز بودجه ای هر شهرستان بر اساس پروژه های تعریف شده و یا هزینه مورد نیاز برای پیشبرد پروژه ها تعیین می شود.

شهرستان آمل از جمله مناطق استان است که دارای پروژه های نیمه تمام بسیاری می باشد. پروژه هایی که قدمت برخی از انها به سه دهه می رسد و تا به امروز بدون بهره برداری رسوب کرده اند. فقط در دولت یازدهم و دوازدهم بود که شهرستان آمل با پروژه نیمه کار یا معطل روبرو نشد و تقریبا تمامی پروژه های تعریفی به خصوص پروژه های ملی به بهره برداری رسیدند یا در دست بهره برداری هستند.

حتی در دولت تدبیرو امید بسیاری از پروژهها به خصوص در حوزه راه سازی شهرستان امل فعال و بخش قابل توجهی از آنها به بهره برداری رسیده است. زیرا سیاست دولت اتمام پروژه ها نیمه کاره به جای تلنبار کردن پروژه های کلنگ خورده بوده است.

امسال نیز بودجه بندی شهرستان امل بر اساس پروژه های نیمه تمام به یکی از دغدغه های مسئولان شهرستان تبدیل شده است. مسئولان ارشد شهرستان اعم از فرماندار ویژه آمل و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در جلسه بررسی پروژه های عمرانی این شهرستان از ادارات خواستند تا بر اساس شرایط واقعی دولت و استان بودجه سال ۹۹ خود را تحویل دهند.

جاده جایگزین سد هراز، چهاربانده شدن محور هراز،سد مخزنی هراز ،جابجایی منطقه عمارت زباله ،ساخت ورزشگاه آمل از جمله پروژه های نیمه تمام شهرستان آمل هستند که قدمت کلنگ زنی برخی از آنها به بیش از یک دهه می رسد.

سنگ بزرگ نشانه نزدن است

فرماندار ویژه شهرستان آمل در این جلسه با اینکه میزان اعتبارات تخصیص یافته در سال ۹۸ با میزان بودجه تصویب شده تفاوت داشت افزود: با این وجود توانستیم با کمک همین مقدار بودجه و همچنین استفاده از بودجه ملی پروژه های نیمه تمام را سرعت ببخشیم و برخی را نیز به اتمام برسانیم.

سید جعفررسولی هدف گذاری دولت در اتمام پروژه های نیمه تمام در چند سال اخیر را کاری ارزشمند دانست و افزود: متاسفانه در گذشته فقط پروژه های جدید تعریف می شد که اگر کل بودجه های شهرستان نیز به یک پروژه اختصاص می یافت نمی توانست به مرحله اتمام و بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه تا اخر تیرماه باید بودجه شهرستان تعیین و به استانداری ارائه شود افزود: مدیران ادارات از ارائه پروژه های جدید خودداری کنند و اولویت اصلی خود را اتمام پروژه های نیمه تمام قرار دهند تا با تخصیص بودجه سال ۹۹ بتوان تا پایان سال این پروژه ها را به اتمام رساند.

فرماندار آمل گفت: بسیاری از پروژه های نیمه کار شهرستان آمل که مدت زمان زیادی حتی گاها یک ده مسکوت مانده بود با تلاش دولت پیشرفت های زیادی داشته و تقریبا به مراحل اخر رسیده که با تخصیص اندکی اعتبار می توان آن را به بهره برداری رساند .

وی تاکید کرد : مدیران دستگاه ها باید پروژه های زود بازده را در اولویت خود قرار دهند.

رسولی همچنین از روسای ادارات خواست تا عملکرد خود را به صورت شفاف بیان کنند تا بتوان برای باقی راه قدم برداشت .

به دنبال کلنگ زنی نباشیم

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن اشاره به تحریم ها و کاهش فروش نفت افزود: در حال حاضر وضعیت کشور به گونه ای است که در شرایط جنگی قرار دارد .

رضا حاجی پور با بیان اینکه در حال حاضر بودجه دولت قطره چکانی است ادامه داد: خوشبختانه دولت پای کار است و اعلام کرده برای اتمام طرح های نیمه تمام کمک خواهد کرد و ما نیز باید از این فرصت برای اتمام طرح های نیمه تمام استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود بودجه دست دولت و نمایندگان مردم بسته است افزود: در شرایط کنونی نباید به دنبال تعریف پروژه های جدید باشیم بلکه باید با برنامه ریزی بتوانیم اتمام پروژه های نیمه تمام را سرعت ببخشیم.

نماینده مردم آمل افزود : در بحث بودجه ریزی طرح های جدید و پیشنهادات ارائه شود ولی نگاه ما بر روی اتمام پروژه های نیمه کاره باشد .

حاجی پور ادامه داد: خوشبختانه مردم درک می کنند که وضعیت دولت سخت بوده و مشکلات مالی متوجه دولت است و در شرایط فعلی همه در حال کمک هستند.

وی همچنین به پروژه های همچون چهاربانده شدن هراز و پسماند مازندران نیز اشاره کرد و گفت : در بحث پسماند دولت بودجه در نظر گرفته است و ما هم آمادگی داریم تا با کمک هم این معضل چندین ساله را برطرف کنیم و چهار بانده شدن هراز نیز بودجه زیادی نیاز دارد که به آسانی میسر نیست ولی خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی پای کار ایستاده است تا این پروژه را تکمیل کند.