بلاتکلیفی انتخابات فدراسیون شطرنج
بلاتکلیفی انتخابات فدراسیون شطرنج
سکان نیوز:درحالی که انتخابات چند فدراسیون در شرایط کرونا برگزار شد، همچنان فدراسیون شطرنج در بلاتکلیفی است.

به گزارش سکان نیوز/درحالی که قرار بود انتخابات فدراسیون شطرنج در تاریخ ۹۹/۰۸/۰۶ در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شود به دلیل شیوع کرونا و با توجه به ابلاغ ستاد مقابله با کرونا در ورزش این مجمع تا اطلاع ثانوی لغو شد.

عدم برگزاری انتخابات شطرنج درحالی است که در ماه گذشته شاهد برگزاری چندین انتخابات از جمله انتخابات فدراسیون اسکی و فداسیون پزشکی ورزشی بوده ایم اما به نظر می رسد همچنان برگزاری انتخابات شطرنج بلاتکلیف است.

محسن سمیع‌زاده سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج در گفتگو با ایسنا، در باره زمان برگزاری انتخابات شطرنج گفت: تاکنون در خصوص برگزاری انتخابات به فدراسیون هیچ نامه ای ابلاغ نشده است.

او در پاسخ به اینکه آیا احتمال می رود ثبت نام مجدد از کاندیداهای ریاست این فدراسیون صورت بگیرد؟ گفت: بخشی از مسئولیت برگزاری انتخابات برعهده دبیر مجمع بوده و بخشی دیگر بر عهده وزارت ورزش و بخشی هم به عهده نهاد های بیرون از ورزارت ورزش. هنوز برای ما ابلاغیه ای صادر نشده تا به صورت اجرایی پیگیر کار انتخابات این فدراسیون باشم.

سمیع‌زاده ادامه داد: منتظر ابلاغ وزارت ورزش برای برگزاری این فدراسیون هستیم. در مهر ماه شرایط برگزاری انتخابات را داشتیم و حتی هتل و سالن جلسات رزرو شده بود اما چند روز مانده به برگزاری مجمع باتوجه به اطلاعیه ستاد کرونا، انتخابات به تاخیر افتاد. بعد از آن فدراسیون عزم خود را برای مجمع جهانی گذاشت تا بتواند از خود در برابر اتهامات در خصوص تعلیق شطرنج ایران دفاع کند و بیشتر انرژی ما سر این موضوع بود که به امید خدا ختم به خیر شد.
اوگفت: ما هم علاقه مندیم هرچه زود تر تکلیف این فدراسیون مشخص شود. آقای نیکو خصال، بنده و وزارت ورزش راغب هستیم که هرچه سریع تر تکلیف این فدراسیون مشخص شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به برگزاری انتخابات چند فدراسیون در ماه گذشته و آرام شدن شرایط کرونایی به نظر می رسد باید هرچه سریع تر وزارت ورزش در خصوص این فدراسیون تصمیمات لازم را گرفته تا این فدراسیون از بلاتکلیفی خارج شده و به ثبات لازم برسد.