بزرگ‌ترین تحول حوزه راه و ترافیک شهری به همت شهردار جهادی بابل
بزرگ‌ترین تحول حوزه راه و ترافیک شهری به همت شهردار جهادی بابل
سکان نیوز:بزرگ‌ترین تحول حوزه راه و ترافیک شهری در شهر بهارنارنج به همت شهرداری و شورای شهر بابل انجام می‌شود.کارنامه خدماتی و عمرانی شهرداری بابل در دوره سید مجتبی حکیم، در بازه کوتاه‌مدت ۲۲ ماهه بیانگر فعالیت های جهادی مدیریت شهری در حوزه های مختلف می باشد.

به گزارش سکان نیوز/پروژه عظیم و راهبردی فاز نهایی بلوار شهید یاسینی در بابل اجرایی می شود که با اتمام این پروژه بار سنگینی از روی ترافیک و عبور و مرور درون شهری برداشته خواهد شد .

در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و در پاسخ به انتظارات شهروندان عزیز بابل و تاكید شـورای شهر و شهردار بابل در خصوص رشد و توسعه پایدار و بالندگی شهر زیبای بابل بـا همـت و كـار مضاعف جهادی دستاوردهای ارزنده ای را در همه عرصه های مدیریت شهری خلق نمود. این دستاوردها موجـب توسعه زیر ساخت های عبور و مرور شهری، بهبود خدمات متنوع شـهری، ارتقای فرهنگی و اجتماعی شهر، توسعه منابع مالی پایدار، بهبود محیط زیست شهری وافزایش فضای سبز، جلب مشاركت شهروندان و سرمایه گذاران گردیده است. کارنامه خدماتی و عمرانی شهرداری بابل در دوره سید مجتبی حکیم، در بازه کوتاه‌مدت ۲۲ ماهه بیانگر فعالیت های جهادی مدیریت شهری در حوزه های مختلف می باشد که در شـكل گیـری آن همـه واحـدهای شهرداری بابل با همكاری ارزشمند و تعامل سازنده، ایفای نقش نموده اند. از نمونه این فعالیت های عمرانی و جهادی می توان به افتتاح تالاب کمانگرکلا به مساحت ۵/۵ هکتار ، افتتاح تالاب بزرگ موزیرج به مساحت ۲۰ هکتار ، لایروبی رودخانه بابلرود، افتتاح پیاده راه آیت الله کریمی(ره) به مساحت ۵ هزارمترمربع، بهسازی بازار قدیم و محله مسجد جامع به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع ، احداث ایستگاه شماره ۶ آتشنشانی ، افتتاح بوستان امام علی(ع)به مساحت ۱۵ هزار مترمربع، افتتاح فاز ۵ جاده ساحلی به طول بیش از ۳ کیلومتر ، احداث بوستان گل به مساحت ۵ هزار مترمربع، ، اجرای پروژه های حوزه پسماند ، راه اندازی سامانه پایش تصویری ، بهسازی و ساماندهی بلوار امام رضا(ع) به طول ۲۰۰۰ متر، بهره برداری از بوستان رضوانی به مساحت 3هزار مترمربع، افتتاح بوستان سپهبد شهید قاسم سلیمانی، بهسازی ضلع جنوب شرقی پارک نوشیروانی ، آغاز احداث پارک سراج به مساحت یک هکتار ، بهسازی میدان ۱۷ شهریور به مساحت ۲۸۰۰ مترمربع ، اصلاح روشنایی میادین و بلوارها به طول ۲۵ کیلومتر، آغاز احداث مجتمع تجاری فرهنگی و پارکینگ طبقاتی استقلال، بازسازی اصولی و سامانده بازار روز و همچنین بازگشایی فاز نهایی بلوار شهید یاسینی بعنوان یکی از مهمترین پروژه های شهرداری بابل می توان نام برد . لازم به ذکر است پروژه های فوق الذکر با اعتباری در حدود ۱۷۲۳ هزار میلیارد ریال افتتاح یا اجرایی شده اند .

در راس فعالیت های عمرانی شهرداری بابل در دوره مدیریت سید مجتبی حکیم می توان به پروژه عظیم و راهبردی فاز نهایی بلوار شهید یاسینی اشاره کرد که با اتمام این پروژه سیکل کمربندی در بابل اجرایی می شود و بار سنگینی از روی ترافیک و عبور و مرور درون شهری برداشته خواهد شد .

شهردار بابل در این زمینه اظهار داشت : پروژه فاز نهایی کمربندی شرقی دوم یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی و‌ ترافیکی شهر بابل در سالهای اخیر میباشد که پس از اجرای فاز یک و سه آن در سالهای دور، سرانجام کلنگ فاز دوم (نهایی) آن در بهمن ماه ۹۸ زده شد و بلافاصله ‌عملیات اجرایی آن آغاز شد.

سیدمجتبی حکیم تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه اتصال بلوار امام رضا(ع) (شرق بابل) به بلوار علامه حائری (شمال بابل) و‌ کاهش بار ترافیکی در شهر می باشد و یکی از پروژه هایی است که با توجه به اهمیت و ویژگی که دارد توجه بسیاری از مسئولین ‌استانی و کشوری را بخود جلب نمود و در ماه گذشته که با حضور آقای دکتر نوبخت معاون رییس جمهور در بابل همراه بود، موفق شدیم ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کمتر از یکسال بیش از ۱۴۰ هزار مترمربع در اجرای این پروژه توافق و تملک شد، خاطرنشان کرد: شمارش معکوس تا پایان توافقات شهرداری بابل با مالکین زمین های فاز دوم بلوار شهید یاسینی آغاز شده است.

شهردار بابل با اشاره به توافق و تملک ۹۰ درصد از اراضی جهت بازگشایی بلوار شهید یاسینی اظهار داشت : ۱۴۰ هزار مترمربع از زمینهای مسیر بلوار شهید یاسینی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال و به طول ۲۸۰۰ متر تملک گردید که اعتبار بازگشایی ورودی فاز نهایی‌ بلوار شهید یاسینی از منابع داخلی شهرداری تامین شد.

سیدمجتبی حکیم در ادامه اظهار داشت: جهت تکمیل ادامه بازگشایی فاز نهایی بلوار شهید یاسینی(کمربندی شرقی دوم) ، ۸۲ قطعه زمین جدید تملک شد و برای این تملکها اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال درنظر گرفته شد که مساحت آن ۱۴۰هزار مترمربع میباشد.

وی با اشاره به تلاش و همت شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر برای ایجاد این توافقات خاطرنشان کرد: امیدواریم با اتمام هر چه سریعتر این پروژه و‌ بهره برداری از آن شاهد تردد راحت و‌ بدون ترافیک در شهر بابل باشیم.

شهردار بابل در ادامه افزود : توافقات حاصله از طریق پرداخت ریالی قیمت کارشناسی زمین ، صدور ملک معوض ، امتیاز تغییرکاربری ، تفکیک و یا احداث بنا در باقیمانده ملک داخل محدوده شهری و یا تلفیقی از روش های تملک فوق صورت پذیرفته است .

سید مجتبی حکیم در پایان یادآور شد : تمامی قیمت گذاری زمینها توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام شده و هر مالکی حق انتخاب کارشناس خود را داشته است که پس از تصویب تمامی کارشناسی های مزبور توسط شورای اسلامی شهر و سپس تایید هیئت تطبیق فرمانداری، فرآیند قانونی آن انجام پذیرفت.