برگزاری جلسه طرحهای مهم صنعت آب و برق استان سيستان و بلوچستان با حضور وزير نيرو
برگزاری جلسه طرحهای مهم صنعت آب و برق استان سيستان و بلوچستان با حضور وزير نيرو
سکان نیوز:جلسه پيگيري طرحهاي مهم صنعت آب و برق استان سيستان و بلوچستان با حضور وزير نيرو، معاون وزير در امور برق و انرژي، معاون وزير نيرو در امور آب، استاندار سيستان و بلوچستان و مديران صنعت آب و برق استان، برگزار شد.

به گزارش سکان نیوز/جلسه پيگيري طرحهاي مهم صنعت آب و برق استان با حضور وزير نيرو، معاون وزير در امور برق و انرژي، معاون وزير نيرو در امور آب، استاندار سيستان و بلوچستان و معاونان استاندار و مديران صنعت آب و برق استان، برگزار شد.
در اين جلسه كه به منظور بررسي پيشرفت پروژه هاي مهم استان سيستان و بلوچستان تشكيل شد، مهندس پرنده مطلق، مديرعامل شركت برق منطقه اي استان ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در سال 98، توضيحاتي درباره دو پروژه كلان استان در سطح انتقال خط 400 كيلو ولت ميل نادر و خط 400كيلوولت زاهدان-بم را ارايه كرد.
با توجه به پويش الف ب ايران كه در سال جاري علاوه بر «ساخت و سازها» به «ساز و كارها» نيز مي پردازد، ايشان به اصلاح ساز و كار از سال قبل در شركت برق منطقه اي سيستان و بلوچستان اشاره داشتند كه در پروژه خط و پست ميل نادر، با حذف 70 كيلومتر خط 20 كيلوولت مورد نياز كارگاه پيمانكار از طريق تامين برق مورد نياز با ديزل ژنراتور و همچنين نحوه مناقصه خط 400 كيلوولت ميل نادر به صورت EPC كه براي اولين بار در كشور انجام و سبب شد 70 درصد در هزينه ها اين پروژه صرفه جويي داشته باشد، اشاره كرد.
مهندس پرنده مطلق در ادامه توضيحاتي در ارتباط با خط 400 كيلوولت زاهدان-بم ارايه داد كه اين پروژه از سال 86 كلنگ آن بر زمين خورده بود اما به دليل هزينه سنگين تامين سيم تا شهريور 98 با تنها 58 درصد پيشرفت متوقف ماند، در سال گذشته با انجام قرارداد تامين سيم از طريق فاينانس فروشنده براي اولين بار در صنعت برق، مشكل تامين سيم اين پروژه بزرگ كه تكميل كننده رينگ 400 كيلوولت جنوب شرق كشور است، حل شد و پروژه با درصد پيشرفت قابل توجهي پس از 14 سال، در حال اتمام است.
در پايان جلسه از مقام عالي وزارت جهت افتتاح پروژه هاي انتقال برق در استان كه بالغ بر 700 ميليارد تومان است، در شهريور ماه دعوت به عمل آمد.
لازم به ذكر است ارزش ريالي پروژه هاي افتتاح شده در حوزه برق منطقه اي استان در حدود 13 هزار ميليارد ريال است و با اتمام اين پروژه ها 10 درصد به طول خطوط استان و ظرفيت پست هاي منطقه افزوده مي شود.