برنامه های عملیاتی جهش تولید در مازندران تدوین شد
برنامه های عملیاتی جهش تولید در مازندران تدوین شد
سکان نیوز/ساری- استاندار مازندران از تدوین برنامه های عملیاتی جهش تولید در استان خبر داد و گفت: مازندران ظرفیت های لازم صادراتی را دارا است.

سکان نیوز/ احمدحسین زادگان در جلسه جهش تولید در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه برنامه‌های عملیاتی جهش تولید در استان تدوین شده است، گفت: موانع بسیاری از بخش‌ها از جمله چالش‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان احصا ء شده و تلاش می‌کنیم تا با همکاری دستگاه قضائی و نمایندگان مردم در استان این مشکلات را در سطح استانی و ملی برطرف کنیم.
وی به شرایط اقتصادی کشور به لحاظ تحریم‌ها و عدم فروش نفت اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود شرایط سخت اقتصادی تلاش می‌کنیم تا جهش تولید در استان براساس فرمایشات مقام معظم رهبری اجرایی شود.
استاندار مازندران، برنامه‌های استانی جهش تولید را در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات توصیف کرد و افزود: بخش خدماتی استان به ویژه گردشگری متأثر از شیوع ویروس کرونا در شرایط سختی به سر می‌برد اما ناچاریم با این ویروس زندگی کنیم.
وی با بیان اینکه امکان تعطیلی طولانی مدت بخش‌های تولیدی و خدماتی نیست، تصریح کرد: مردم بخصوص صاحبان کسب و کار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط را برای زندگی با این ویروس مهیا کنند.
استاندار مازندران به تلاش استانی و ملی برای حل مشکلات بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی ظرفیت بسیار مناسبی برای رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی است و بسیاری از اختلاف نظرهای دولت و بخش خصوصی در استان نیز در این شورا بررسی می‌شود.
حسین زادگان به ضرورت بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های زیرساختی استان جهت صادرات محصولات کشاورزی تاکید و گفت: مازندران ظرفیت‌های لازم صادراتی را در تولیدات مختلف دارد و در حال حاضر با این حجم مشکلات برخی صادرکنندگان مشغول فعالیت هستند.
وی نبود شرکت حمل و نقل بین‌المللی را یکی از مشکلات حوزه صادراتی استان اعلام کرد و اظهار داشت: نبود پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیز یکی دیگر از مشکلات بود که با تلاش‌های صورت گرفته و پیگیری‌های سرمایه گذار، فاز اول پایانه محصولات کشاورزی در جویبار سال جاری به بهره برداری می‌رسد تا در ذخیره سازی و صادرات مرکبات چالش کمتری داشته باشد.