برقراری مناسبات اقتصادی و دیپلماتیک با ارمنستان/فرصتی برای فعالان اقتصادی ایرانی
برقراری مناسبات اقتصادی و دیپلماتیک با ارمنستان/فرصتی برای فعالان اقتصادی ایرانی
سکان نیوز:مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به شرایط پیش آمده ارمنستان تمایلی ندارد از کالاهای ترکیه استفاده کند و فعالان اقتصادی ما می توانند بسیاری از این کالاها را تولید و به کشور ارمنستان صادر کنند.

به گزارش سکان نیوز/محسن نریمان در نشست فوق العاده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور سفیر ایران در ارمنستان، برگزار شد، اظهار کرد: ما به علت وضعیت خاص پیش آمده تماس‌های ممتدی با سفیران کشور در آذربایجان و ارمنستان برای برقراری مناسبات اقتصادی و دیپلماتیک داشتیم.

نریمان افزود: ایران یک مرز بلامناقشه با این کشورها داشته و تمام پارامترهای موجود اقتصادی و ظرفیت‌های مناطق آزاد و مرز نوردوز بسترهای برقراری روابط تجاری، سیاسی و فرهنگی ایران با کشور ارمنستان را فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: در مقطع فعلی ارمنستان تمایلی ندارد که از کالاهای ترکیه استفاده کند؛ در مقابل ما می‌توانیم بسیاری از این کالاها را تولید و صادر کنیم که و بسیار به نفع ارمنستان خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تصریح کرد: از گذشته نیز منطقه آزاد ارتباط مناسبی با کشورهای اوراسیا داشته و با مصوبه مجلس و اقبال ارمنستان این مسیر را تسهیل کرده است.

نریمان افزود: در آغاز شیوع کرونا در زمینه تامین الکل اتانول و ضدعفونی کنندگان به شدت دچار مشکل بودیم و قیمت‌های این اقلام بسیار سرسام آور شده بود اما با کمک استاندار، اعضای شورای تامین استان و ارمنستان مقادیری از این مواد را وارد کردیم که توانست نیاز استان آذربایجان شرقی و 6 استان دیگر را تامین کند.