بررسی طرحی برای حمایت معیشتی از ۷ دهک پایین جامعه در مجلس
بررسی طرحی برای حمایت معیشتی از ۷ دهک پایین جامعه در مجلس
سکان نیوز/نایب رییس دوم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم، از ارائه طرحی در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در این کمیسیون خبر داد که ۷ دهک پایین جامعه را شامل شده و در قالب توزیع کارت خرید کالا در نظر گرفته شده است.

سکان نیوز/سید محمدرضا میرتاج الدینی ، در تشریح جزییات ارائه طرحی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر که در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در حال بررسی است، گفت: مزایای این طرح شامل 7 دهک پایین جامعه می‌شود اعم از کل افرادی که یارانه‌بگیر هستند یا به منظور بهره‌مندی از طرح معیشت شناسایی شده‌اند.
نحوه تعیین 7دهک پایین جامعه جهت بهره‌مندی از مزایای طرح کمک معیشت
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که 7 دهک پایین جامعه بر چه اساسی مشخص می‌شوند، ادامه داد: هم‌اکنون دهک‌های متوسط به پایین جامعه باید از کمک معیشت بهره‌مند شوند به این معنا که افرادی که با افزایش تورم و گرانی که در بازار ایجاد شده است، درآمدهایشان پاسخگوی هزینه‌های زندگیشان نیست و در تامین معیشت خود با مشکل مواجه هستند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به روند بررسی این طرح در کمیسیون متبوعش، یادآور شد: این طرح در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در حال بررسی است و در نشست فردا نهایی و تصویب می‌شود و گزارش آن برای بررسی در صحن آماده و فرستاده خواهد شد.
نایب رییس دوم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در مورد هدف از تدوین این طرح، تاکید کرد: هدف از ارائه این طرح این است که بتوان به تامین معیشت مردم کمک کرد، ضمن اینکه این کمک‌ها به صورت یارانه نقدی نبوده و در قالب کارت خرید کالای مورد نیاز ارائه شده و این کارت‌ها هم در فواصل زمانی 2 یا 3 ماهه شارژ می‌شوند.