برخورداری 68 درصدی جمعیت استان مرکزی از خدمات تامین اجتماعی
برخورداری 68 درصدی جمعیت استان مرکزی از خدمات تامین اجتماعی
سکان نیوز؛ مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان با اشاره به اینکه این استان یکی از 4 قطب اصلی صنعت کشور شناخته می شود، گفت: از جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری استان مرکزی 977هزار و پانصد نفر از حمایت های بیمه ای و درمان سازمان تامین اجتماعی بهره مند هستند که حدود 68درصد جمعیت استان مرکزی را شامل می شوند .

علیرضا حسینی افزود: تعداد بیمه شدگاه اصلی و تبعی در استان مرکزی بالغ بر 790 هزار نفر و تعداد مستمری بگیران اصلی و تبعی نیز تعداد 186 هزار نفر و تعداد کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی در استان مرکزی بیش از 23 هزار کارگاه است.

وی گفت:در حال حاضر اولویت برنامه عملیاتی سازمان تامین اجتماعی معطوف به خدمات غیر حضوری است که در این راستا اجرای طرح 3070 با حداکثر ظرفیت موجود در حال اجرا است که تا پایان بهمن ماه سال جاری با ارایه 30 خدمت غیر حضوری و اصلی سازمان بیش از 70 میلیون بار مراجعه حضوری به واحدهای سازمان کاهش می یابد.

وی افزود: با توجه به بدهی بیش از 10 هزار میلیارد ریالی کارفرمایان استان، یکی از اقدامات، فعال سازی کمیته وصول مطالبات است که امید است با تعامل بتوانیم نسبت به وصول مطالبات معوق ،جهت ارایه خدمات بهینه و مطلوب به بیمه شدگان و مستمری بگیران اقدام کنیم .

حسن صادقی، رئیس اتحادیه جامعه پیشکسوتان جامعه کارگری در این دیدار گفت: استان مرکزی به عنوان یکی از ارکان صنعت در اقتصاد کلان کشور نقش اثر گذار و حیاتی دارد که وجود صنایع مادر و استقرار قطب های صنعتی در این استان حاکی از این موضوع است.

صادقی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر با افزایش هزینه های سازمان تامین اجتماعی و در وضعیت فعلی اقتصاد کشور می بایست تمامی ارکان حاکمیتی توجه ویژه ای به بحث ایجاد امنیت و اقتصاد مولد داشته باشند، افزود: حرکت به سمت اقتصاد مولد و توجه به مقوله تولید می تواند باعث به وجود آمدن تامین اجتماعی قدرتمندتری شود .