بدنساز تیم ملی بوکس: عدم برگزاری مسابقات تدارکاتی شانس مدال‌آوری را می‌کاهد/ ایران در ورزشهای انفرادی بیشتر مدال می‌گیرد
بدنساز تیم ملی بوکس: عدم برگزاری مسابقات تدارکاتی شانس مدال‌آوری را می‌کاهد/ ایران در ورزشهای انفرادی بیشتر مدال می‌گیرد
سکان نیوز؛ بدنساز تیم ملی بوکس اعتقاد دارد بعد از اینکه ملی پوشان از لحاظ بدنی به شرایط خوبی دست پیدا کردند، باید با شرکت در تورنمنت‌های مختلف، خود را برای باز‌ی‌های مهمی مثل المپیک آماده کنند.

دانیال تیماجی در گفت‌وگویی در خصوص پایان مرحله اول اردوی دو المپیکی بوکس، اظهار داشت: قبل از اینکه سیدشاهین موسوی و دانیال شه‌بخش دو المپیکی کشورمان در مرحله نخست اردو ( 20 شهریور ماه تا 4 مهر ماه) حضور پیدا کنند، یک اردوی 21 روزه نیز در فضای مجازی زیر نظر کادر فنی داشتند. خوشبختانه در شهرهای‌شان تمرین کرده بودند و با آمادگی نسبی در این اردو حاضر شدند. چون چند ماه از تمرین دور بودند، روی هماهنگی‌شان کار کردیم. نوبت صبح بدنسازی در آکادمی المپیک و بعد از ظهرها نیز تمرین بوکس انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: در این اردوهای 14 روزه، بیشتر سعی داریم تمرینات افزایش قدرت و استقامت قلبی و عروقی، آنها را بالا ببریم. همچنین تمرین بدنسازی در قالب مهارت بوکس انجام خواهیم داد.

بدنساز تیم ملی بوکس در خصوص اینکه دوری از تمرین اردویی روی ملی‌پوشان تاثیر منفی می‌گذارد، عنوان کرد: در تمامی رشته‌ها، تمرین انفرادی از نظر روانی ورزشکاران را اذیت می‌کند. از همین رو ملی‌پوشان بوکس هم به منظور برگزاری تمرینات حضوری در اردوی تیم ملی، اشتیاق و انگیزه بیشتری از خود نشان می‌دادند.

تیماجی در مورد برنامه آماده سازی بوکسورها تا المپیک توکیو تاکید کرد: 11 ماه تا بازیها مانده و برنامه‌مان این است که تا ابتدای سال 1400 از نظر آمادگی جسمانی نفرات به آمادگی 90 درصدی برسند. اواخر فروردین سال آینده هم بیشتر در مسابقات و اردوهای تداکاتی شرکت کنند تا بتوانند خودشان به صددردصد آمادگی برسانند. اردیبهشت ماه نیز در مسابقات گزینشی المپیک شرکت خواهیم کرد که شانس کسب سهمیه را داریم.

وی در پاسخ به این سوال که در توکیو مدال خواهیم گرفت؟ گفت: به مدال آوری بوکس ایران امیدوارم. نگاه‌مان مدال‌آوری در توکیو است. اگر شرایط مناسب به منظور برگزاری اردو و مسابقات تدارکاتی فراهم شود و ملی‌پوشان بتوانند در تورنمنت‌های مختلف حضور پیدا کنند، به بهترین شکل از نظر روحی نسبت به حریفان خود آماده خواهند شد و می‌توانند در این بازی‌های مهم مدال بگیرند.

بدنساز تیم ملی بوکس ادامه داد: اگر هر کدام از موارد آماده‌سازی ورزشکاران را برای مسابقات مهم نداشته باشیم، 5 درصد از کسب مدال‌آوری کاهش پیدا می‌کند. اگر ملی‌پوشان در دو رویداد تدارکاتی شرکت نکنند، 10 درصد شانس برای مدال‌آوری‌شان کمتر می‌شود و این یک اصل است. بعد از برگزاری اردوها باید مسابقات دوستانه یا تدارکاتی برای آماده‌سازی رویداد رسمی انجام شود.

تیماجی اذعان کرد: با اینکه بوکس ازبکستان در جایگاه اول دنیاست، ولی آنها همیشه به دنبال برگزاری مسابقه تدارکاتی هستند. قبل از مسابقات کسب سهمیه در اردن تیم ملی بوکس کشورمان در اردوی تدارکاتی ترکیه حاضر شد. ملی‌پوشان‌مان توانستند در آنجا از نقاط ضعف خود شناخت پیدا کنند و توانستیم دو سهمیه المپیک بگیرم. اگر امکان اعزام به اردوهای تدارکاتی نداریم حداقل باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم و شرایطی را فراهم سازیم که با کشورهای صاحب نام در ایران اردوی تدارکاتی داشته باشیم.

بدنساز تیم ملی بوکس کشورمان خاطر نشان ساخت: ورزش ایران در همه رشته‌ها با کمبود بودجه مواجه است ولی هزینه کردن در ورزش‌های انفرادی خیلی بهتر از یک ورزش تیمی است چون درصد مدال‌آوری در رشته‌های انفرادی در کشورمان بالاست. امیدوارم با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به فدراسیون بوکس، بتوانیم در بازیهای المپیک مدال بگیریم.