باید مناطق آزاد را آباد و پرجاذبه کنیم/نمایندگان مجلس نسبت به این مناطق توجه کنند
باید مناطق آزاد را آباد و پرجاذبه کنیم/نمایندگان مجلس نسبت به این مناطق توجه کنند
سکان نیوز: رئیس جمهور گفت: الان که بودجه ۱۴۰۰ در مجلس رسیدگی می شود بخشی از آن مرتبط با مناطق آزاد است و از نمایندگان مجلس درخواست می کنم که نسبت به این مناطق توجه کنند و امتیازات این مناطق را پایین نیاورند.

به گزارش سکان نیوز/حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در آیین افتتاح بیش از ۶۰ طرح کلان تولیدی و صنعتی ملی در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی که به صورت ویدئوکنفرانسی انجام شد، اظهار کرد: من از نمایندگان محترم مجلس درخواست می کنم که لوایحی را که دولت درباره مناطق آزاد اقتصادی به مجلس فرستاده است سریع تر به تصویب برسانند. گاهی سه تا پنج سال طول کشیده تا این سیر انجام شود، در حالی که ما باید دست به دست هم بدهیم تا مناطق آزاد را آباد و پرجاذبه کنیم و بتوانیم در این زمینه با همسایگان رقابت کنیم.

وی افزود: از طرفی الان که بودجه ۱۴۰۰ در مجلس رسیدگی می شود بخشی از آن مرتبط با مناطق آزاد است و از نمایندگان مجلس درخواست می کنم که نسبت به این مناطق توجه کنند و امتیازات این مناطق را پایین نیاورند چرا که این به نفع ما نیست و باعث می شود سرمایه گذاری به سمت کشورهای دیگر برود.

وی با تأکید بر اینکه مناطق آزاد و ویژه برای ما اهمیت خاصی دارد، یادآور شد: مبنای این مناطق این بوده که سرمایه گذاران بتوانند با تسهیلات خاص و ویژه و معافیت ها و امتیازات خاص در این مناطق سرمایه گذاری کنند و عمدتا آنچه به دست می آید را صادر کنند. یعنی بنا بر این بوده که این مناطق جاذبه داشته باشد که به این جاذبه بتوان سرمایه داخلی و خارجی و همچنین تکنولوژی را جذب کرد.

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه مناطق آزاد در شرایط تحریم برای ما بسیار مهم بوده اند، اظهار کرد: من از سال ۹۷ به مسئولان مناطق آزاد گفتم که شما باید به کمک کشور بیایید و امروز می بینید که اقداماتی که در مناطق آزاد و ویژه ما در این سال ها صورت گرفته در مسیر توسعه بوده است. طبق آمار اعلام شده سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۹ در این مناطق نسبت به سال ۹۸، ۵۶ درصد افزایش یافته که این به معنای شکست فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی بوده است.