باید با همگرایی مسئولان و مردم به توسعه استان و کشور فکر کنیم
باید با همگرایی مسئولان و مردم به توسعه استان و کشور فکر کنیم
سکان نیوز:نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اثر منفی کرونا بر اقتصاد مازندران، گفت: اگر نگاه به مازندران درست شود، این استان می‌تواند هزینه چند کشور مانند ایران را تامین کند.

به گزارش سکان نیوز/علی بابایی کارنامی،اظهار کرد: مجلس باید بر اساس پیام راهبردی رهبری که از استقلال اقتصاد و فرهنگ ناراضی بودند، کاستی‌های گام اول انقلاب را جبران کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما حق پرسش از مسئولان را دارند، گفت: آیا استان مازندران در مقایسه با استان‌های دیگر مانند اصفهان و غیره از شاخص‌های پیشرفت برخوردار است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دعواهای قومی و قبیله‌ای به مازندران و شهرهای‌مان آسیب زده است، تصریح کرد: باید با همگرایی مسئولان و مردم به توسعه استان و کشور فکر کنیم.

بابایی یادآور شد: اگر نگاه درستی به ظرفیت‌های مازندران شود این استان می تواند هزینه چند کشور مانند ایران را تامین کند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با تقدیر از مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: با باختن اخلاق مفید نخواهیم بود، باید بدانیم مردم در سرنوشت کشور اثرگذار هستند و باید مطالبات آنان را به درستی منعکس و پیگیری کرد.

بابایی با اشاره به اینکه در حق مردم ساری کوتاهی شده است و در این میان باید اختلاف بین مسئولان و دستگاه‌های اجرایی برطرف شود، گفت: فرصتی جز کار و تلاش نداریم و بخشی از مشکلات موجود ناشی از عدم تعامل مطلوب بین مسئولان و نمایندگان است.

وی ادامه داد: ما نیامدیم تا در مقابل مدیران و مسئولان بایستیم بلکه آمدیم تا نگاه را به وحدت و تفکرات مثبت عوض کنیم و در این راستا باید عملکرد به گوش مردم برسد و نقش رسانه ها حائز اهمیت است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با بین اینکه نمایندگان ناظر بر عملکرد مسئولان و دولت هستند، اظهار کرد: باید توقعات را متناسب با وظایف نمایندگان تنظیم کنیم چرا که هر نماینده یک کرسی برای سخن گفتن دارد و نقد منصفانه اصحاب رسانه از عملکرد مسئولان کمک کننده است.

بابایی کارنامی در ادامه با تاکید بر تاثیر کرونا بر اقتصاد مازندران گفت: در استان مازندران بیش از ۶۰۰ هزار نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند و ۱۵۰ هزار نفر تنها تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند پس باید با تعامل و هم افزایی مشکلات را حل کنیم.

بابایی با اشاره به اینکه کرونا بیش از یک میلیون شغل را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: پیش بینی می‌شود بیش از سه تا چهار میلیون شغل نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

وی گفت: با نظارت بجا و به موقع حتی با منابع کم و محدود می‌توان خدمات رسانی داشت و اقتصاد ما باید مبتنی بر کردشگری شده و بحث نظارت حلقه‌ی مفقوده است.

  • نویسنده : 1161