بانک کشاورزی در تامین مالی ایجاد زیرساخت‌های صادراتی و توسعه کشاورزی محدودیتی ندارد
بانک کشاورزی در تامین مالی ایجاد زیرساخت‌های صادراتی و توسعه کشاورزی محدودیتی ندارد
سکان نیوز؛ مدیر عامل بانک کشاورزی در سفر به جنوب کرمان اعلام کرد: هر طرح موجهی که در زمینه ایجاد زیرساخت‌های صادراتی و توسعه کشاورزی منطقه باشد را تامین مالی می کنیم و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم

روح اله خدارحمی ضمن اعلام مطلب فوق و تأکید بر نقش وصول به موقع مطالبات در پرداخت مجدد تسهیلات گفت: برای کمک به کشاورزانی که امسال باغ هایشان از سرما آسیب دیده است تصمیم گرفته شد با استفاده از بند «خ» و فعال کردن این بند مشکل آنان را حل کنیم و با مکاتبه با بانک مرکزی امکان امهال ۶ ماهه را برای این دسته از کشاوزران فراهم کنیم.

وی تاکید کرد:با پیگیری های وزیر محترم جهاد کشاورزی و نمایندگان محترم مجلس اگربند«ل»برای بودجه ۱۴۰۰ پایدار شود، می توانیم ۱۰۰ میلیون تومانی ها را نیز همراهی کنیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین گفت: در جنوب کرمان از محل بند «خ» ماده ۳۳ قانون برنامه، ۱۴۴ میلیارد تومان بدهی کشاورزان تعیین تکلیف شد و ۱۰ هزار و ۲۹۰ نفر از امکانات این تبصره بهره‌مند شدند.یعنی امهال ۳ ساله در مورد آنها انجام شده است.

وی افزود:در مورد بند “ل” ۳۸.۸ میلیارد تومان برای ۲هزار و ۵۱۵ نفر کشاورز مشمول بخشودگی نیز مورد موافقت قرار گرفته است که اینها همه مصوبه دولت و مجلس محترم بوده که اجرایی شده است.

مدیر عامل بانک کشاورزی با حمایت از دستاوردهای کارکنان این بانک گفت: همکاران ما در بانک کشاورزی افتخار می کنند که حامی کشاورزان و بخش کشاورزی هستند و بخشی از رونقی که در تولید کشاورزی ما هست، حاصل همین حمایت هاست.

او یادآوری کرد:کار خوبی که امسال در بانک کشاورزی انجام شده ،این است که سهمیه کل سال برای حمایت از بخش مکانیزاسیون کشاورزی را تا پایان دی‌ماه پرداخت کردیم یعنی ٢۵٠٠میلیارد تومانی که باید تا پایان سال پرداخت می‌کردیم را ۱۰ ماهه پرداخت کرده‌ایم و این به معنی کمک به مکانیزه شدن بیشتر کشاورزی و پیشبرد امور کشاورزان است.

خدارحمی با اشاره به برخی از طرح های کشت گلخانه ای اجرا شده در منطقه گفت: این گلخانه ها با منابعی که در بانک از سپرده ها جمع آوری شده ،در این منطقه ایجاد شده است.

وی متذکرشد:اگر بانک بخواهد برای کمک به بخش کشاورزی به موقع تسهیلاتی را پرداخت کند،باید تسهیلاتی را که پرداخت کرده نیز به موقع وصول کند.لذا انتظار می رود اصحاب رسانه،نمایندگان مجلس و کشاورزان پیشرو ، مردم و کشاورزان را به بازپرداخت به موقع تسهیلاتشان ترغیب کنند.