بانک مرکزی برای مهار قیمت ارز چه سیاست‌هایی را می خواهد دنبال کند؟
بانک مرکزی برای مهار قیمت ارز چه سیاست‌هایی را می خواهد دنبال کند؟
سکان نیوز؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛ بانک مرکزی توان و ظرفیت لازم را برای ایجاد مدیریت ارز در کشور دارد و باید محکم و براساس ظرفیت‌های خود قدم بردارد.

به گزارش سکان نیوز؛ محمدرضا پور ابراهیمی داورانی با اشاره به روند افزایشی قیمت ارز در کشور گفت: بانک مرکزی متولی حوزه سیاست‌های ارزی در کشور است و اساس حرکت ارز را تعریف می‌کند بنابراین این بانک اکنون باید اعلام کند، برای مهار قیمت ارز و تثبیت آن چه سیاست‌هایی را می خواهد دنبال کند.

وی با بیان اینکه مجلس هم متناسب با آن سیاست‌ها باید نظارت بر عملکرد بانک مرکزی را اعمال کند، افزود: بانک مرکزی توان و ظرفیت لازم را برای ایجاد مدیریت ارز در کشور دارد و باید محکم و براساس ظرفیت‌های خود قدم بردارد.

پورابراهیمی تصریح کرد:‌ سال 98 ما سخت‌ترین سال را در بحث اقتصادی و تراز تجاری در کشور داشتیم اما توانستیم علی‌الرغم همه فشارها بالانس خوبی را میان منابع و مصارف ارزی خود ایجاد کنیم. براین اساس اکنون شرایطی فراهم شده تا مسیر امسال را هم که قطعا نسبت به پارسال سخت‌تر نخواهد بود، هموار کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه قیمت ارز نباید افزایش پیدا کند و باید مانند گذشته پیش برود، گفت: البته فضای روانی جامعه و حجم نقدینگی در حوزه اقتصادی بر روی افزایش قیمت ارز تاثیرگذار بوده است اما علی‌الرغم تمام این مسایل شرایط بازار سرمایه و اقتصاد اکنون به نحوی است که می‌تواند نقدینگی را بجای بازار ارز به سمت خود جذب کند.