بازسازی اصولی و ساماندهی بازار روز بابل برای تقویت برندهای بومی و‌محلی
بازسازی اصولی و ساماندهی بازار روز بابل برای تقویت برندهای بومی و‌محلی
سکان نیوز:رفع دغدغه های دستفروشان و‌ اهالی بازار روز تقویت برندهای بومی و‌محلی جهت توسعه و‌رونق بازار روز

به گزارش سکان نیوز/از آنجاییکه بازار روز از بزرگترین بازارهای محلی شهر بابل محسوب می شود بنابراین ساماندهی بازار روز به منظور زیباسازی بصری آن بسیار حائز اهمیت است و از همین رو ساماندهی آن در دستور کار شهرداری بابل قرار گرفت.

از مهمترین اهداف ساماندهی این بازار جذب گردشگران و ایجاد رقابت سالم بین فروشندگان محصولات خرد و ایجاد فضای مناسب برای خانواده‌ها و فراهم کردن شرایط سالم و بهداشتی و همچنین ارائه محصولات با کیفیت است.

با ساماندهی بازار ، دست فروشان محیطی امن و‌ آرام را به منظور درآمدزایی بهینه تجربه کردند و این اقدام با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط شهرداری بابل انجام شد.

از نکات بارز این بازار عرضه محصولات بومی و ارائه تولیدات خرد منطقه مانند فرآورده‌های دامی، سبزی‌جات، صیفی‌جات، ترشیجات توسط دست فروشان می باشد که سرمایه گذاری در این زمینه باعث ‌تقویت برندهای محلی خواهد شد.

احداث ۳ بازارچه برای دست‌فروشان از اقداماتی بود که به منظور ساماندهی ۳۰۰ دست‌فروش در این بازار انجام شد که این امر تا چند ماه آتی به پایان خواهد رسید.

آسفالت، رنگ‌آمیزی جدول‌ها، یکسان‌سازی کل سایبان‌های بازار از اقدامات انجام شده طی چند ماه اخیر است.

نورپرداری بازار، ساماندهی شب‌بازار، نصب ۶۰ دوربین مداربسته برای پایش تصویری، احداث پارک کودک و سالمند در ضلع غربی بازار ، راه‌اندازی اتاق مادر و کودک برای رفاه حال شهروندان و دست فروشان ، رنگ آمیزی، نصب آب‌سردکن ، راه‌اندازی سرویس بهداشتی ، سیستم صوتی یکپارچه و … از دیگر برنامه‌های اجرایی در این بازار است.

  • نویسنده : نجفی