بابایی کارنامی: کارگران روز مزد فصلی و دستفروشان نیازمند بسته حمایتی دولت/ مردم به طور جدی از مسافرت پرهیز نمایند
بابایی کارنامی: کارگران روز مزد فصلی و دستفروشان نیازمند بسته حمایتی دولت/ مردم به طور جدی از مسافرت پرهیز نمایند
سکان ؛ علی بابایی کارنامی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کارگران روز مزد فصلی و دست فروشان برای درخانه ماندن نیازمند بسته حمایتی دولت هستند، گفت: مردم به طور جدی از مسافرت پرهیز نمایند.

به گزارش سکان ، منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه با افزایش قیمت ها این روزها تأمین معاش برای همه مردم به ویژه برای کارگران بسیار سخت شده است، گفت؛ اما این شرایط برای کارگران روزمزد فصلی و دستفروشان که هیچ قانونی برایشان وجود ندارد دشوار تر است.
بابایی کارنامی بیان داشت: نه خبری از قرارداد است نه بیمه درمان و بیمه بیکاری، این کارگران بدون داشتن کوچکترین پشتوانه مجبورند برای کسب درآمد حلال کار کنند.
وی افزود؛ در شرایطی که رکود در بازار حاکم می شود امنیت شغلی آنها به شدت تهدید می شود و تا جایی که برخی از آنها قادر به تأمین زندگی روزمره خود نیستند، در چنین شرایط با کمتراز درآمد عرفی خود فعالیت می کنند.
منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم با بیان اینکه از آنجایی که در شرایط فعلی ستاد مبارزه با کرونا بر در خانه ماندن مردم تاکید می کند باید شرایط و امکانات کافی نیز برای افرادی که دستمزد آنها روازنه است در نظر گرفته شود، افزود: اگرچه دولت برای گروه های آسیب پذیر بسته های حمایتی در نظر گرفته اما این کمک ها کافی نیست و کارگران روزمزد فصلی نمی توانند نیاز خود و خانواده را تامین کنند، در واقع گرانی افسار گسیخته مواد غذایی و مواد ضد عفونی کننده و شویندها که به سبد هزینه خانوار در شرایط فعلی اضافه شده به مشکلات این گروه دامن زده است.
وی با بیان اینکه هرسال در اسفند ماه مردم با مشکلاتی نظیر گرانی کالاها به ویژه مایحتاج روزانه روبه رو می شوند که این مشکل همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور شدت گرفت، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با نظارت دقیق بر بازار از افزایش غیرمنطقی قیمت ها جلوگیری کند.
بابایی کارنامی در ادامه گفت: متأسفانه بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه ها، تردد در برخی از محورهای استان‌های شمالی کشور که از آلودگی بیشتری برخوردار است، افزایش یافت و این موضوع می‌تواند قطعاً باعث آلودگی بیشتر شده و نگرانی جدی برای خانواده‌ها ایجاد نماید.
منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم بیان داشت: از همه ملت عزیز و فهیم کشورمان خواهشمندیم به منظور حفظ سلامتی خود، اعضای خانواده و دیگر شهروندان، به طور جدی از مسافرت پرهیز نمایند و در خانه بمانند.