بابایی کارنامی؛ مردم مازندران تا کی باید تاوان بی‌تدبیری‌های دولت را بدهند؟
بابایی کارنامی؛ مردم مازندران تا کی باید تاوان بی‌تدبیری‌های دولت را بدهند؟
سکان نیوز؛ نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مازندران تا کی باید تاوان بی‌تدبیری‌های دولت را بدهند؟

علی بابایی کارنامی خطاب به دولت، تاکید کرد: مازندران حیات خلوت تهرانی‌ها نیست، بنابراین تا کی باید تاوان بی‌تدبیری‌های دولت مرکزی را بدهد، کما اینکه در فصل تابستان، زمستان، ایام تعطیلات در طول سال و شیوع بیماری‌ها همچون کرونا قربانی می‌شود و هر تعطیلی در کشور به تهدیدی برای مازندرانی‌ها تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته در شرایط کنونی به غیر از معضل شیوع کرونا مردم مازندران با مشکلات ناشی از قطعی مداوم و فراگیر برق نیز مواجه هستند که باعث ایجاد اختلال در روند فعالیت کارخانجات و حتی مراکز درمانی نیز شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران، اظهار کرد: این موضوع مورد اعتراض شدید این مجمع، مردم و نخبگان مازندران واقع شده، اما گوش شنوای حق‌‎طلبی از سوی دولتی‌ها برای آن وجود ندارد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از چالش‌های مهم مازندران این است که ما مردم مازندران را بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا موظف می‌کنیم مشاغلی که ازدحام ایجاد می‌کنند از جمله بازار را تعطیل کنند از سوی دیگر جمعیت شناوری که وارد این استان می‌شود در بازه زمانی 3 روز تعطیلی به بالای 10 میلیون نفر می‌رسد.

بابایی کارنامی تصریح کرد: ورود این میزان جمعیت به مازندران و تراکم ایجاد شده ناشی از آن باعث می‌شود در بسیاری از اماکن مهم این استان رعایت فاصله گذاری اجتماعی امکانپذیر نباشد و این امر نقض صریح پروتکل‌های بهداشتی است، به همین دلیل استاندار مازندران از دولت و وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور خواسته است که محدودیتی را برای ورود خودروهای غیربومی به این منطقه اعمال کنند که تاکنون محقق نشده و ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام عاجلی در این رابطه انجام نداده است.