بابایی کارنامی؛ دولت یارانه پنهان را به سمت طبقات کارگری کشور سوق دهد / کم کاری دولت در تعیین دستمزد سال 99
بابایی کارنامی؛ دولت یارانه پنهان را به سمت طبقات کارگری کشور سوق دهد / کم کاری دولت در تعیین دستمزد سال 99
سکان نیوز؛ علی بابایی کارنامی منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم با اشاره به کم کاری دولت در تعیین دستمزد سال 99 گفت: دولت یارانه پنهان را به سمت طبقات کارگری کشور سوق دهد.

منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم در گفت و گو با سکان نیوز  بیان داشت؛ طبق اخبار منتشر شده نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در آخرین جلسه شورای حقوق و دستمزد کارگران کشور برای سال ۹۹ به توافق نرسیدند.
بابایی کارنامی با اشاره به اینکه دولت به نظر من برنامه جامعی که با نظرات کارشناسی طرف‌ها و شرکای اجتماعی خودش یعنی کارگران و کارفرمایان در طول سال باشد ندارد، افزود؛ چطور می‌تواند بین کارگر و کارفرما روابط مزدی عادلانه را برقرار کند؟

وی گفت؛ همیشه این بدعت را در کشورمان راه انداختند که در آخرین روز سال منجر شود به جلسات تصمیم گیری که اینکار خوبی نیست.

بابایی کارنامی اظهار داشت؛ هم مجلس و دولت باید سعی کنند یک جدول زمان بندی متناسب با شاخص هایی مثل تورم، سبد هزینه خانوار، مشکلات کارفرمایان و معضلاتی که در واحدهای تولیدی وجود دارد هر ساله تهیه و اقدامات اجرایی را به طور جد انجام دهند هر چند از نظر بنده دولت بزرگ‌ترین کارفرمای مملکت ماست ما این همه بحث خصوصی و تعاونی و حمایت از کار و کارآفرینان را مطرح می‌کنیم ولی از نظر من هنوز کارفرمای بزرگ دولت است و به همین خاطر دولت خودش در این جلسات به نوعی جانبدارانه برخورد می کند.

منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر قرار است اهداف مزدی را در یکسال برنامه برنامه‌ریزی کنیم آن هم باید کفه ترازو به طرف جیب کارگران مظلوم باشد، افزود؛ چندین سال است که این قشر اثرگذار و مهم با نگاهی که به مباحث تولید داریم متاسفانه از حداقل‌های فضای مزدی کشور برخوردار نیستند و زیرخط فقر زندگی می‌کنند.

بابایی کارنامی گفت؛ بنا بر آمار بانک جهانی و همچنین بانک مرکزی می بینیم کارگران مظلوم‌ترین قشر مزدی کشور هستند در حالی که کار می کنند و حق بهره وری خودشان را کامل نمی گیرند.

وی بیان داشت؛ یکی از راهکارها این است که در طول سال باید جلسات تصمیم سازی، تصمیم‌گیری دستور کار دولت و شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال آینده باشد.

منتخب مردم ساری و میاندورود افزود؛ در مجلس آینده بنده و همکاران من طرحی را ارائه خواهیم داد تا دولت ها بر اساس فرمول زمان بندی مکلف شوند که یک ماه قبل از پایان سال تکلیف مزد را در کل کشور مشخص کنند و اگر این اتفاق نیفتد تکلیف کارگر و کارفرما روشن نیست.

بابایی کارنامی اظهار داشت؛ البته با نوع نگاهی که مقام معظم رهبری به تولید دارند مخصوصاً شعار امسال که به عنوان جهش تولید نامگذاری فرمودند نقش دولت برجسته می شود.

وی گفت؛ اعتقاد من بر این است که دولت باید یارانه پنهان را به سمت طبقات مزدی و کارگری کشور هدایت نماید و در این قسمت به کمک کارفرمایان بیاید و تمام تبعات ناشی از آن را به گردن کارفرمایان نیاندازد چون قرار شد مردم را درگیر کار، کارآفرینی و تولید کنیم.

منتخب مردم ساری و میاندورود افزود؛ مقام معظم رهبری می فرماید ما در جنگ نظامی سیاسی و امنیتی دشمن را عقب رانده ایم و تنها جنگی که هنوز نتوانستیم موفق عمل کنیم اقتصادی میباشد و امیدواری که معظم له به طور قاطع دادند قطعنا در این جنگ هم پیروز خواهیم شد.

بابایی کارنامی بیان داشت؛ اگر برنامه ریزی های جامع و کامل داشته باشیم دو طرف بازوی توسعه کار تولید و کارآفرینی را در کشور تقویت کنیم یعنی هوای کارگر را داشته باشیم و مزد این طبقه جامعه را بالاتر ببریم و هم دولت نقش آفرینی کند و هم کارفرمایان پای کار بیایند و از آن طرف معضلات مرتبط با کارفرمایان را در حوزه های مختلف اهم از تسهیلات بانکی و بحث های مرتبط با توسعه کسب و کار متناسب با جهش تولید و در بحث های حمایتی مثل قوانین بیمه ای، مالیاتی و بانکی را با همکاری مجلس مدیریت کنیم در دو سال آینده اتفاقات خوبی در تولید و اشتغال کشور خواهد افتاد.

وی گفت؛ از دولت محترم می خواهیم به جای اینکه در روز چهارشنبه آخر سال به یک تصمیم گیری برای 30 میلیون نفر در کل کشور فکر کند اگر دو ماه قبل از هر سال این اتفاق بیفتد بسیار زیبنده تر و بهتر است.