اگر بر دست سرباز بوسه نمی‌زنید زمینه سیلی به صورت سرباز را فراهم نکنید
اگر بر دست سرباز بوسه نمی‌زنید زمینه سیلی به صورت سرباز را فراهم نکنید
سکان نیوز؛ سرباز مدافع وطن را که باید دستش را بوسید وقتی بیکار و اتلاف عمر معرفی می‌کنند به صورت سرباز سیلی زده است، خیلی از سربازان پیام می‌دهند که چرا مردم سرباز را تحویل نمی‌گیرند.

سردار موسی کمالی؛ مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح در یادداشتی به برخورد نماینده مجلس با سرباز وظیفه راهور واکنش نشان داد.

در این یادداشت آمده است:

در جریان کتک خوردن سرباز بابلی و سیلی خوردن سرباز راهور، عده‌ای دنبال حق و حقیقت و حق سرباز نیستند و به دنبال منافع خودشان هستند.

فردی که بر خلاف قانون به گوش مجری قانون سیلی‌زده طبق قانون باید موضوع رسیدگی و فرد خاطی تنبیه شود و قانون هم نحوه رسیدگی را مشخص کرده است، بگذریم که از این جریان عده‌ای دنبال این هستند از این نمد برای خودشان کلاهی ببافند.

ضد انقلاب ملعون وارد صحنه شده و اصل انقلاب را مورد هجمه قرار داده، عده‌ای از سیاسیون، جناح رقیب را به چالش کشیده‌اند، عده‌ای مجلس را مورد توهین قرار می‌دهند، تعدادی هم که حال سربازی و خدمت ندارند در گروهای خود جشن گرفته‌اند که سوژه‌ای درست شد بیایید موج‌سواری کنیم “ترند” شویم، سربازی را بکوبیم اما در این جریان دو نکته حائز اهمیت است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

اولاً برای چندمین بار اثبات شد که سرباز در نزد مردم دارای شأن و منزلت بالایی است. ثانیاً کسانی که زمینه این بی‌حرمتی را به سرباز فراهم کرده‌اند نباید از نظر دور بمانند، کسانی که شأن و منزلت سربازی را پایین آوردند در این بی‌حرمتی به سرباز سهیم هستند.

سرباز مدافع عزت، استقلال وطن، حافظ جان، مال، ناموس مردم، زینت کشور و دژ مستحکم ملت است، به قول حضرت امام خمینی (ره) “حضرت امیر المومنین علی (ع) نامدارترین سرباز گمنام اسلام است” و اظهار امیدواری می‌کند ان‌شاءالله اسم ایشان را در آن کتابی که اسم سربازها را می‌نویسند، بنویسند یا مقام معظم رهبری می‌فرمایند “سربازی در جنگ و صلح در صف اول نیازهای کشور است، سربازان در سخت‌ترین شرایط دارند از این کشور دفاع می‌کنند و برای استقرار و توسعه امنیت کشور تلاش می‌کنند.”

اما یک خبرگزاری که از بیت‌المال کشور ارتزاق می‌کند و آن را شهروند صفر درجه می‌نامد، زمینه سیلی به سرباز را فراهم کرده است، مجری صدا و سیما که در سایه امنیت حاصل از تلاش همین سربازان جان بر کف، به راحتی برنامه می‌سازد، آنها را بیکار می‌نامد و جو را برای سیلی به سرباز آماده کرده است یا نماینده‌ای که برای چند رأی و مصاحبه و بدون هیچگونه اطلاع از مسائل نظامی و امنیتی و حتی فرق انتخابی و حرفه ای را نمی‌داند و حتی نمی‌داند ایران سالها از از روش ترکیبی یعنی وظیفه و حرفه‌ای استفاده می‌کند و در حال حاضر ده‌ها هزار سرباز حرفه‌ای دارد، روش سربازی در ایران را عقب مانده و ترکیبی و فلان کشور را مترقی می‌داند عملا به سرباز سیلی زده است.

سرباز مدافع وطن را که باید دستش را بوسید وقتی بیکار و اتلاف عمر معرفی می‌کنند به صورت سرباز سیلی زده است، خیلی از سربازان پیام می‌دهند که چرا مردم سرباز را تحویل نمی‌گیرند و در پاسخ می‌گوییم وقتی شما را بیکار و علاف معرفی می‌کنند، چه انتظار دارید که شما را تحویل بگیرند.

پس اگر به سرباز توهین می‌شود اگر سرباز به صندلی بسته شده و کتک می‌خورد یا اگر قاضی حکم می‌دهد سرباز پابرهنه دم در همه اتاقهای یک مجتمع قضائی برود و بدون هیچ توضیحی بگوید غلط کرده است یا در فلان مسیر چند راننده پشت ماشین می‌نویسند از سوار کردن سرباز معذوریم یا سرباز سیلی میخورد یا فلان مسئول می‌نویسد ورود سرباز ممنوع و یا ….یا… اینها همه بخاطر بیارزش تلقی کردن سرباز است.

لذا اگر بر دست سرباز بوسه نمی‌زنید زمینه سیلی به صورت سرباز را فراهم نکنید، مردم ثابت کردند سرباز از قداست و منزلت برخوردار است پس شما هم شأن نگهدارید و در هر مقامی هستید تسهیلات لازم را از قبیل حقوق و مزایای سرباز در تراز جمهوری اسلامی فراهم کنید.