اوقات فراغت دانش آموزان مورد غفلت قرار نگیرد
اوقات فراغت دانش آموزان مورد غفلت قرار نگیرد
ساری - سکان نیوز- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با تاکید بر این که حاکمیت شرایط کرونایی در کشور به معنای تعطیلی نیست ، گفت : آموزش و پرورش و مجموعه دستگاه‌های دخیل باید توجه داشته باشند تا اوقات فراغت دانش‌آموزی مورد غفلت قرار نگیرد.

به گزارش سکان نیوز، حسین حسن نژاد روز چهارنشبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در شرایط کرونایی احتمال بروز تنش‌ میان دانش‌آموزان و خانواده‌ها در محیط خانه بیشتر می‌شود ، افزود : لازم است خانواده ها مشورت گرفتن از دانش آموزان را به رسمیت بشناسند و آنها را در مدیریت خانواده شریک کنند.

وی ادامه داد : در این ایام کرونا که همه ناچار شدند در خانه بمانند از همان هفته های نخست بسیاری از خانواده ها در خانه نشینی کرونایی به مشکل برخوردند و با فرزندان خود دچار تنش شدند.

وی یکی از دلایل عمده تنش میان اعضای خانواده در دوران خانه نشینی را عدم مشورت والدین از فرزندان دانست و گفت : رفتار پدرسالارانه فقط محیط خانواده را پر تنش خواهد کرد و لازم است خانواده، مشورت گرفتن از دانش آموز را به رسمیت بشناسد.

معاون استاندار مازندران تاکید کرد : آموزش و پرورش باید باید بر این موضوع کار کند تا نگاه خانواده اصلاح شود چون بسیاری از فرزندان و دانش‌آموز ما این توان و ظرفیت را دارند که به مشورت گرفته شوند.

حسن نژاد به مخدوش شدن اوقات فراغت دانش آموزان به دلیل خانه نشینی اجباری کرونایی اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم غیبت فیزیکی اوقات فراغت دانش آموزان ما را مخدوش نکند.

وی برگزاری برنامه های مجازی برای اوقات فراغت دانش آموزان را ضروری دانست و ادامه داد : اوقات فراغت، فرصتی برای تقویت خلاقیت دانش آموزان است که نباید اجازه دهیم کمترین آسیبی به آن برسد.

معاون استاندار مازندران گفت : نخستین موضوع در زنده نگه داشتن اوقات فراغت این است که انتخاب خود را به کودکان نوجوانان تحمیل نکنیم و به بیان دیگر انتخاب دانش آموزان و نوع برنامه ای که خودشان انتخاب می کنند در اولویت باشد و ما تنها نقش هدایت کننده باشیم نه اینکه ما برای دانش آموزان انتخاب کنیم.

وی افزود : در شرایط کرونایی فعلی شاید امکان تشکیل کلاس ها در خیلی از اماکن به صورت حضوری نباشد اما در جاهایی که امکان دارد و با رعایت پروتکل ها، کارِ گروهی را تمرین کنند چون اوقات فراغت باید فضایی برای فراگیری مهارت‌های اجتماعی باشد و ما هم در این بخش مشکل داریم.

حسن نژاد گفت : هم مدیران و هم کسانی که در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان فعالیت می کنند، به سلایق دانش آموزان احترام بگذارند، زیرا نباید اوقات فراغت را همانند دیگر مسائل تحمیلی کنیم.

وی ادامه داد: نکته بعدی اینکه منابع مختلف از فرهنگیان صاحب سلیقه، هنرمندان و بخشی از امکاناتی که در نظام آموزش فنی و حرفه ای داریم که نیاز است دانش آموزان را به سمت غنی سازی اوقات فراغت تابستانه هدایت کنیم و تلاش کنیم از همه استعدادهای دانش آموزی در سراسر مازندران در این بخش استفاده کنیم.

حسن نژاد:با بیان اینکه اوقات فراغت منهای آموزش نیست ، گفت: باید در اوقات فراغت دنبال آموزش باشیم اما برعکس اینکه سرفصل های آموزشی اجباری است در اوقات فراغت اختیاری و بر اساس علایق دانش آموز باشد.

مازندران بیش از نیم میلیون دانش آموز دارد.