انتقاد کریمی فیروزجایی از افزایش چندباره قیمت لبنیات
انتقاد کریمی فیروزجایی از افزایش چندباره قیمت لبنیات
سکان نیوز؛ عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با افزایش یکباره قیمت کالاهای پرمصرف مردم مانند کره و لبنیات شوک قیمتی جدیدی به بازار وارد می‌شود.

علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی ، با انتقاد از افزایش چندین باره قیمت لبنیات در روزهای گذشته، گفت: با افزایش یکباره قیمت کالاهای پرمصرف مردم مانند کره و لبنیات شوک قیمتی جدیدی به بازار وارد می‌شود.

وی با نکوهش عدم هم‌راستایی برنامه‌ها و سیاستهای تنظیمی دولت در حوزه اقتصاد، افزود: بی‌برنامگی و بی‌عملی دولت در حوزه اقتصاد به نابسامانی و آشفتگی سامانه‌های تصمیم‌سازی و مدیریت بهینه امور منجر می‌شود.

نماینده مردم بابل در مجلس تصریح کرد: نقص کلی در حوزه اقتصاد کشور، ضعف تیم اقتصادی دولت و فقدان مبانی ایدئولوژی در این حوزه است. وابستگی شدید کشور به واردات و بی‌توجهی به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی رویکرد ضدتوسعه‌ای است که باید متوقف شود.

کریمی فیروزجایی با تأکید بر اهمیت همپوشانی سیاستهای اقتصادی دولت در قبال مردم گفت: دولت در تصمیم‌سازی‌های راهبردی نباید به‌گونه ای عمل کند که منافع عمومی مردم بویژه اقشار ضعیف جامعه آسیب ببیند.

عضو هیات رئیسه مجلس همچنین از کم‌تحرکی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان انتقاد کرد و افزود: رویکرد این سازمان در اذهان عمومی مردم منفعلانه و نامقبول است؛ چراکه فلسفه حضورش در قبال گرانی‌ها زیر سؤال رفت.

این نماینده مجلس با تأکید بر ضرورت توجه به مؤلفه‌های اساسی حکمرانی از سوی دولت خاطرنشان کرد: انسجام دولت در تصمیم‌سازی‌های راهبردی در حوزه اقتصاد ملی مبتنی بر الزامات و بایدها نیست و رویکرد دستگاه‌های دولتی نیازمند تغییر است.

کریمی فیروزجایی با اشاره به نقش مجلس در این ارتباط گفت: کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس با رصد دقیق برنامه‌ها و سیاست‌های تنظیمی دولت در حوزه اقتصاد رفع فشار از روی مردم را عملیاتی می‌کنند.

دبیر هیئت رئیسه مجلس تصویب پرداخت یارانه 120 هزارتومانی به دهک‌های پایین را نشانه عزم قاطع مجلس در این ارتباط دانست و عنوان کرد: مجلس در حوزه ساماندهی معیشت و اقتصاد دنبال طرح اساسی و پایه‌ای است که بعد از تنظیم و تدوین اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با انتقاد از رئیس سازمان برنامه و بودجه که با نامه‌نگاری به‌دنبال زیر سؤال بردن اقدامات مؤثر حمایتی مجلس است، افزود: دفاع مستدل و منطقی رئیس مجلس شورای اسلامی از مصوبات و رویکردهای خانه ملت در ساماندهی اوضاع اقتصادی جای تقدیر دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: نمایندگان خانه ملت در شرایط دشوار اقتصادی با اتخاذ سیاستهای اصولی و برنامه‌های مدون در کنار مردم خواهند بود.