انتقاد نماینده تهران از افزایش تسلط دلار بر معیشت مردم/عملکرد بسیار ضعیف معاونت اقتصاد وزارت خارجه
انتقاد نماینده تهران از افزایش تسلط دلار بر معیشت مردم/عملکرد بسیار ضعیف معاونت اقتصاد وزارت خارجه
سکان نیوز:نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تسلط دلار بر معیشت مردم از هفت سال پیش به مراتب بیشتر شده است و این حاکی از "عملکرد بسیار ضعیف" معاونت اقتصاد وزارت خارجه است.

به گزارش سکان نیوز/مالک شریعتی نیاسر در جریان جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و بررسی مسائل حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی با حضور وزیر امور خارجه بیان کرد: براساس قانون، دولت باید از سلطه اقتصادی بیگانه بر اقتصاد کشور جلوگیری کند به عبارت دیگر تاثیر قیمت دلار و ارزهای خارجی بر معیشت مردم باید به حداقل برسند. مسئول دلار 20 هزار تومانی بخش اعظم‌اش وزارت خارجه است.

وی در ادامه اظهار کرد: میزان تسلط دلار بر معیشت مردم از هفت سال پیش به مراتب بیشتر شده است و معاونت اقتصادی وزارت خارجه بسیار ضعیف عمل کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای ظریف اگر آمریکا اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد چرا شما در خاک دشمن اعلام کردید اگر با من توافق نکنید رقیب ما در ایران حاکم می‌شود، چرا به ظرفیت‌های کشور توجه نمی‌کنید؟ آمریکا ابرقدرت نیست اما با سیاست‌های غلط شما، زانوی آمریکا بر روی گلوی اقتصاد ما قرار گرفته است. چرا آن طور که باید و شاید به ظرفیت‌های منطقه‌ای توجه نکردید؟