انتقاد تند بابایی کارنامی از رئیس جمهور/دولت بازنشستگان به کارگیری شده را عزل کند
انتقاد تند بابایی کارنامی از رئیس جمهور/دولت بازنشستگان به کارگیری شده را عزل کند
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه امیدواریم که دولت هر چه سریعتر نسبت به عزل بازنشستگان در زیر مجموعه های خود اقدام کند، بیان داشت:اگر رئیس جمهور این کار را نکند لیست اسامی این افراد آماده است .

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی، ضمن انتقاد از بکارگیری بازنشستگان در فولاد مبارکه اصفهان، اظهار داشت:طبق بررسی اولیه به عمل آمده و گزارش های واصله متاسفانه بازنشستگان در زیر مجموعه فولاد اصفهان در هیئت مدیره به کارگیری شده اند و این در صورتی است که قانون این کار را منع کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم با بیان اینکه به کارگیری بازنشستگان تخلف از قانون است افزود:بنابراین با توجه به تصریح قانون مبنی بر منع به کارگیری بازنشستگان و همچنین ضرورت حضور نخبگان جوان برای پیشرفت و تعالی مباحث اقتصادی باید از وجود بازنشستگان در زیر مجموعه های دولتی ممانعت شود.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه قرار است پس از بررسی زیر مجموعه فولاد مبارکه اصفهان،زیر مجموعه وزارت نفت و همچنین شستا را هم بررسی کنم ، ادامه داد:متاسفانه رد پای حضور بازنشستگان در این مجموعه ها در قالب دور زدن قانون وجود دارد که ما در مجلس یازدهم اجازه این کار را نخواهیم داد.

بابایی کارنامی تصریح کرد: ضروریست که به جای استفاده از بازنشستگان از حضور مدیران جوان، با انگیزه، شایسته و با برنامه برای پیش برد اهداف عالی اقتصادی ،اجتماعی و سیاسی کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم که دولت هر چه سریعتر نسبت به عزل این بازنشستگان در زیر مجموعه های خود اقدام کند، بیان داشت:اگر رئیس جمهور این کار را نکند لیست اسامی این افراد آماده است و در قالب سوال در جلسه علنی مطرح خواهد شد و در صورت نیاز با استفاده از ابزارهای نظارتی دیگر مانند استیضاح و یا تحقیق و تفحص این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم ساری در مجلس یادآور شد: بنده در این باره در جلسه علنی پارلمان به جای وزیر «صمت» ( چون این وزارتخانه با سرپرست اداره می شود) ، به رئیس جمهور تذکر داده ام و منتظر اقدام وی در این باره هستم.