امدادرسانی آتش نشانی مرکز استان به 773 طیحادثه  سه ماهه نخست سال جاری
امدادرسانی آتش نشانی مرکز استان به 773 طیحادثه  سه ماهه نخست سال جاری
سکان نیوز/علی دومیرکلایی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری از امدادرسانی این سازمان به 773 حادثه طی سه ماهه نخست سال جاری و کاهش 17 درصدی حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد

سکان نیوز/علی دومیرکلایی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرکز مازندران با تشریح فعالیت های این سازمان در سه ماهه اول سال 99، گفت: طي این مدت، آتش نشانی ساری به 773 مورد از حوادثی که برای شهروندان به وقوع پیوسته امداد رسانی کرد.

وي با اشاره به اینکه حریق و حوادث سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش داشته است،گفت: رعایت دستورالعمل ایمنی و آتش نشانی و اقدامات پیشگیرانه از سوی شهروندان نقش موثری در کاهش حوادث دارد.

دومیرکلایی به تلاش بی وقفه و شبانه روزی آتش نشانان شهرداری ساری اشاره و تصریح کرد: طی این مدت 407 مورد عملیات اطفای حریق و 366 مورد عمليات امداد و نجات در گزارشات کارشناسان به ثبت رسیده است.

وی افزود: با تلاش آتش نشانان ساروی در تمامی عملیاتهای انجام گرفته در سه ماهه نخست سال 159 نفر از شهروندان و هموطنان از حوادث نجات يافتند.

دومیرکلایی با اشاره به اينكه بعضاً خسارت هاي ناشي از عدم رعايت موارد ايمني غير قابل جبران است، خاطر نشان كرد: متاسفانه طي مدت مذكور، 75 نفر از شهروندان در اثر حوادث مصدوم و 7 نفر نيز جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آتش سوزی ها در مدت سه ماهه نخست امسال در 97 مورد در اماکن مسکونی ، 64 مورد در فضای سبز و کشاورزی و 51 مورد در وسائل نقلیه رخداده است، گفت: بر اساس گزارش کارشناسان، بیشتر علت آتش سوزی ها در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت موارد ایمنی در استفاده از مواد جامدسوز با عاملیت انسانی و برق بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی ساری در ادامه بیان کرد: در سه ماهه نخست سال 669 واحد مسکونی ، 42 واحد تجاری و 71 واحد اداری و سازمان ها و همچنین کارخانجات به لحاظ اجرای ضوابط و دستورالعمل ایمنی مورد بازدید کارشناسان سازمان قرار گرفتند.

دومیرکلایی با بیان اینکه اعلام سریع و به موقع حوادث از طریق سامانه 125 در کاهش خسارت جانی و مالی تاثیر گذار است، گفت : امیدواریم با رعایت نکات ایمنی شاهد کاهش آمار حوادث در سطح شهر باشیم.

وی از عموم شهروندان فهیم ساری خواست ضمن فراگیری آموزش های ایمنی، محل زندگی و محل کسب و کار خود را به سیستم اعلام حریق و تجهیزات ایمنی از قبیل کپسول آتش نشانی و سایر تجهیزات لازم اطفای حریق مجهز نمایند.