اقتصاد را معطل تحولات خارجی نکنید
اقتصاد را معطل تحولات خارجی نکنید
سکان نیوز/نماینده تهران و ری و شمیرانات در مجلس گفت: اگر مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی اراده به خرج دهند مسائل اقتصادی برطرف خواهند شد اما نگرشی در بین مسئولان برای رفع این مشکل وجود ندارد.

سکان نیوز/ روح‌الله ایزدخواه ، به سخنان رهبر انقلاب در دیدار اعضای هئیت دولت مبنی بر اینکه «اقتصاد را معطل تحولات خارجی نکنید» اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب بارها در رابطه با تولید ملی و مبارزه با واردات کالاهای لوکس فرمایشاتی را فرمودند و باید این موضوعات را جدی گرفت تا از این طریق بسیاری از مشکلات فعلی اقتصاد مرتفع شوند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه نگرش و بینش مسئولان در فضای مدیریت کلان اقتصاد به سمت و سوی تحول واقعی نیست، زیرا از راه‌حل‌های پیشنهادی فرار می کنند و به توهماتی همچون پیروزی فلان فرد در انتخابات آمریکا متوسل می شوند که هیچ تدبیر و عقلانیتی هم پشت این ایده نیست.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات به عدم اراده کافی در میان مسئولان برای رونق بخشی به تولید ملی اشاره و تاکید کرد: اگر اراده صورت بپذیرد که تولید واقعی شکل بگیرد تا اینکه مشکلات اقتصادی و تورم بی‌مبنا و افسار گسیخته مهار شود راه‌حل‌های فراوانی روی زمین است اما کسی از این‌ها استفاده نمی‌کند.

این نماینده مردم در ادامه افزود: هیچ امر پیچیده‌ای برای حل مشکلات اقتصادی وجود ندارد، اما مسئولانی هستند که نمی‌خواهند در مسیر صحیح برای حل این مشکلات گام بردارند چرا که اگر این کار انجام می‌شد الان وضعیت اقتصادی به این شکل نبود.

ایزدخواه به ایرادات موجود در اصل 44 قانون اساسی اشاره و اظهار کرد: در اصل 44 قانون اساسی ایراداتی وجود دارد و البته از این مهم‌تر اجرای نامناسب این قانون است که دارای اشکالات اساسی بوده ؛ بنابراین اگر به خوبی اجرا می‌شد با مشکلات فعلی خصوصی‌سازی روبه‌رو نبودیم.

وی در ادامه افزود: اگر هم در دولت و هم اینکه در مجلس اراده وجود داشته باشد و روی راه‌حل‌ها متمرکز شویم مشکلات اقتصادی حل خواهند شد در غیر اینصورت فرصت سوزی کرده‌ایم.