اعلام موجودیت اولین فراکسیون مجلس یازدهم+ اسامی
اعلام موجودیت اولین فراکسیون مجلس یازدهم+ اسامی
سکان نیوز؛ اولین نشست هم‌اندیشی فراکسیون کارگری منتخبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان کارگران در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

علی بابایی کارنامی منتخب مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم در ابتدای نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب گفت: منتخبین این دوره مجلس حل مشکلات مربوط به حوزه اشتغال را باید سرلوحه کار خود قرار دهند و دغدغه‌های مردم در این حوزه را حل کنند.

وی ادامه داد: ما مشکلات اقتصادی زیادی در کشور داشتیم؛ ولی حالا بحران کرونا نیز به آن اضافه شده که در آینده معضل بیکاری را با خود به همراه می‌آورد. از همین رو باید از هم‌اکنون برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

منتخب مردم ساری در مجلس اظهار داشت: مجلس یازدهم قول داده است که اولویتش رفع معضلات اقتصادی باشد. در کنار این موضوع باید به بدهی ۲۵۰ هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی نیز پرداخت و برای حل معضلات در تراز انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرد.

بابایی افزود: ما با تأسیس فراکسیون کارگری به محض آغاز مجلس یازدهم، با توسل به نظریات کارشناسان و اهل فن تلاش خواهیم کرد تا برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنیم. این فراکسیون آماده است تا پویایی لازم را در بخش تولید ایجاد کند.

وی در خاتمه تاکید کرد: ما آنقدر بد مدیریت کردیم که برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید رهبری ورود کند. در قانون کار تصریح شده‌است که میزان حقوق کارگران باید با تصویب دولت، نمایندگان جامعه کارگری و نمایندگان کارفرمایان تعیین شود که متاسفانه دولت تایید کارگران را نگرفت. این موضوع خلاف قانون بود و متاسفانه دولت خلاف قانون آن را ابلاغ کرد. توقع داشتیم مجلس دهم در این موضوع ورود می‌کرد؛ ولی مجلس یازدهم در این موضوعات ورود خواهد کرد.

 

http://www.shomalnews.com/photo/158933838160263388.jpg

منتخب مردم رامسر و تنکابن در مجلس یازدهم نیز در این نشست اظهار داشت: دهه گذشته تولید ناخالص داخلی کشور رشدی نداشته است و کاهش پیدا کرده است.

سید شمس‌الدین حسینی بیان داشت: از طرفی با توجه به اینکه رشد جمعیت به طور متوسط به ۱.۳ تا ۱.۴ افزایش پیدا کرده است برایند آن سبب شده که درآمد سرانه کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی درآمد سرانه کاهش پیدا می‌کند و سفره مردم کوچک می‌شود. این همه ماجرا نیست بلکه ماجرا این است که توزیع درآمد نابرابرتر شده است به طوری که ضریب جینی ۳۶ درصد بود الان بالای ۴۲ درصد است.

منتخب مردم رامسر و تنکابن در مجلس یازدهم تاکید کرد: وقتی درآمد سرانه کاهش پیدا می کند و از طرفی نابرابری درآمد افزایش پیدا میکند برآیند این دو عامل این می شود که رفاه اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

به گفته وی، ما در فراکسیون‌های همچون فراکسیون کارگری و کمیسیون‌های اقتصادی و اجتماعی دو محور اصلی افزایش درآمد سرانه که از طریق افزایش رشد اقتصادی ایجاد می‌شود و دیگری بهبود توزیع درآمد که از طریق باز توزیع منابع و تخصیص بهینه منابع صورت می‌گیرد.

حسینی می‌گوید: در واقع اگر چه در بحث ارز آنگونه که در بودجه آمده،  ۱۱ میلیارد دلار به کالاهای اساسی اختصاص پیدا کند ما به تفاوت چهار هزار تومان با ۱۶ هزار تومان ۱۱۰ هزار میلیارد تومان می‌شود و این عدد منبع  هنگفتی است که به خوبی باز تولید صورت نمی‌گیرد و و باید در این خصوص تجدید نظر صورت گیرد.

اعلام موجودیت فراکسیون کارگری مجلس یازدهم

فراکسیون کارگری منتخبین مجلس یازدهم شامگاه روز سه‌شنبه اعلام موجودیت کرد.

اسامی اعضای این فراکسیون به شرح زیر است:

1-علی نیکزاد

2- علی بابابی کارنامی

3- رسول نژاد

4-سید امیرحسین قاضی زاده

5- رضا نعمتی

6- سید احسان قاضی هاشمی

7- علیرضا منادی

8- رضا تقی‌پور

9- پروین صالحی

10- رسول فرخی

11- عزیزی

12- جعفر قادری

13- معصومه پاشایی

14 حاجی علینژاد

15- وحدت

16- علی کریمی

17- حجت الاسلام محمد صفری

18- محمد عباس زاده

19- شمس الدین حسینی

20- عبدالرضامصری